• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

Köszönj be! :)

A 250 LE alap modell teljesen rendben van.
Kisebb (könnyebb) felni, gumiabroncs és fék miatt jelentősen könnyebb a rugózatlan tömege. Performance verzióval megegyező a motor, a turbó, a nyomaték és a tényleges gyorsulás. Motorhangja gyönyörű! Igazából nem kell - nekem nagyon zavaró - a performance műcsicsa hang.

A félig önzáró elektromos vezérlésű difi a nagy sebességű hosszú nyújtott kanyarokban történő gyorsításoknál ügyesebben fordítja a belső kanyar ívre az autót. Szűk kanyaros versenypályán vagy hegyi szerpentinen meg semmit nem csinál.

Próbàltam, sokat mentem mindkettővel. Nem kellett a Performance csomag, az alapmodellt vettem.
Szerintem erre a sportos utcai autóra is igaz - mint sok esetben tapasztalható -, hogy az alapmodell a jobb választás. (Kormány érzet, kerék futás, alcsony fordulatról motor dinamika, bódé mocorgás az úton élvezhetőbb érzés.)

A performance árán inkább választanék-választottam kovácsolt könnyűfém felniket - tovább csökkentve a rugózatlan tömeget -, téli gumit, komfort csomagot, téli csomagot, TomTom navi csomagot. Bármi hasznosabb a mindennapokban, mint a performance csomag.
Szigorúan szerintem.;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Ppole82
A 250 LE alap modell teljesen rendben van.
Kisebb (könnyebb) felni, gumiabroncs és fék miatt jelentősen könnyebb a rugózatlan tömege. Performance verzióval megegyező a motor, a turbó, a nyomaték és a tényleges gyorsulás. Motorhangja gyönyörű! Igazából nem kell - nekem nagyon zavaró - a performance műcsicsa hang.

A félig önzáró elektromos vezérlésű difi a nagy sebességű hosszú nyújtott kanyarokban történő gyorsításoknál ügyesebben fordítja a belső kanyar ívre az autót. Szűk kanyaros versenypályán vagy szerpentinen meg semmit nem csinál.

Próbàltam, sokat mentem mindkettővel. Nem kellett a Performance csomag, az alapmodellt vettem.
Szerintem erre a sportos utcai autóra is igaz, hogy az alapmodell a jobb választás.

A performance árán inkább választanék-választottam kovácsolt könnyűfém felniket - tovább csökkentve a rugózatlan tömeget -, téli gumit, komfort csomagot, téli csomagot, TomTom navi csomagot. Bármi hasznosabb a mindennapokban, mint a performance csomag.
Szigorúan szerintem.;)


Hasznos infók, köszönöm szépen.
Részemről én is hasonlóan gondolkodom, de mivel a perf.-ot nem próbáltam, így ezeket kerek-perec nem írhattam le.

Ezen a fórumon kívül három emberrel tudtam beszélni, (akik próbálták mindkettőt) mindhárom azt mondta az alapot kérné inkább, úgyhogy azt hiszem ez akkor eldőlt :)

----------
Köszönöm a segítséget !
 
Most olvasom a vezess-es cikket, érdekes ez a "rárúgás a többiekre", már nem először hallom/olvasom, nem értem miért így vezetik fel az autót/cikket, amikor mondták is hogy nem a legerősebb-leggyorsabb-legtöbb végsebis akar lenni a kategóriában.

Igazándiból sok újdonság nincs, de a fényszóró-párásodáson megakadtam, kizártnak tartom hogy tényleg "bevett" dolog lenne, mert a cikkben úgy hangzik mintha csak ilyen "szükséges rossz" lenne.

A képeken is elég rosszul fest, no meg ha ki is szárad nem fog maradni ott egy (rászáradt) fátyol réteg?
 
;)
Most olvasom a vezess-es cikket, érdekes ez a "rárúgás a többiekre", már nem először hallom/olvasom, nem értem miért így vezetik fel az autót/cikket, amikor mondták is hogy nem a legerősebb-leggyorsabb-legtöbb végsebis akar lenni a kategóriában.

Igazándiból sok újdonság nincs, de a fényszóró-párásodáson megakadtam, kizártnak tartom hogy tényleg "bevett" dolog lenne, mert a cikkben úgy hangzik mintha csak ilyen "szükséges rossz" lenne.

A képeken is elég rosszul fest, no meg ha ki is szárad nem fog maradni ott egy (rászáradt) fátyol réteg?
Kondenz (lágy) víz a pára. Nekem eddig nyom nélkül többször leszáradt.

15 percig üzemelő fényszórónál azért több idő kell nálam, hogy leszáradjon. Jóval több, illetve több felmelegedés-lehűlés ciklussal tűnik el teljesen, ha hideg a környezet.
Mindkét fényszóróm így működik. Sanszos, hogy majd garanciában cseréltetni fogom őket. Ha tényleg 15 perc a normális leszáradási idő, mint hibahatár.
 
Last edited:
;)

Kondenz (lágy) víz a pára. Nekem eddig nyom nélkül többször leszáradt.

15 percig üzemelő fényszórónál azért több idő kell nálam, hogy leszáradjon. Jóval több, illetve több felmelegedés-lehűlés ciklussal tűnik el teljesen, ha hideg a környezet.
Mindkét fényszóróm így működik. Sanszos, hogy majd garanciában cseréltetni fogom őket. Ha tényleg 15 perc a normális leszáradási idő, mint hibahatár.


Sose hallottam/tapasztaltam még ilyet, van a környezetemben pár LED lámpás autó, (Golf, Octavia, Leon, S-Cross) de egyiknél sincs ilyen jelenség. Ki mondja ezt a 15perces "normaidőt" ? Vagy benne van a gépkönyvben? Bár még akkor is fura lenne.
 
Sose hallottam/tapasztaltam még ilyet, van a környezetemben pár LED lámpás autó, (Golf, Octavia, Leon, S-Cross) de egyiknél sincs ilyen jelenség. Ki mondja ezt a 15perces "normaidőt" ? Vagy benne van a gépkönyvben? Bár még akkor is fura lenne.

Hát az tuti hogy ez nem tesz jot a lampanak, mert mint tudjuk a kondenz viz is viz. Nekem volt korabban hasonlo egy Skoda Superbnel, es el kell hogy mondjam...kb egy ev utan a parasodas helyen opalossa kezdett valni a muanyag belul. Ha nekem megjon a fastback, tuti visszaviszem az elso alkalommal. Ez sajnos szeriahiba, amit javitani/cserelni kell, ha kell visszahivassal. Autoiparban dolgozom, es tudom, hogy ez abszolut megengedhetetlen.
 
  • Like
Reactions: Ppole82
"Műszaki észrevételek,hibák,szervizelés,garancia" topicban leírtam mit mondott egy Hyundai márkaszervíz a fényszóró párásodásra.

Lényeg: a LED fényszóró labirint szellőzőn hűti magát. Amin bejuthat a pára, és ezen ki is szellőzik. Ha 15 perc fényszóró üzem alatt nem tűnik el a pára, akkor jogosultak garanciában cserélni.
Ez vonatkozik minden teljes LED fényszóros Hyundai-ra. (Pld. Prémium csomagos sima i30 teljes LED fényszórós autókon is gyakran előfordul.) A szervizeknek ismert jelenség. Emiatt gyári visszahívásról még nem tudok.
 
Last edited:
"Műszaki észrevételek,hibák,szervizelés,garancia" topicban leírtam mit mondott egy Hyundai márkaszervíz a fényszóró párásodásra.

Lényeg: a LED fényszóró labirint szellőzőn hűti magát. Amin bejuthat a pára, és ezen ki is szellőzik. Ha 15 perc fényszóró üzem alatt nem tűnik el a pára, akkor jogosultak garanciában cserélni.
Ez vonatkozik minden teljes LED fényszóros Hyundai-ra. (Pld. Prémium csomagos sima i30 teljes LED fényszórós autókon is gyakran előfordul.) A szervizeknek ismert jelenség. Emiatt gyári visszahívásról még nem tudok.

Elolvastam.
Sztem ahogy utánam is le lett írva, ott nem lehetne pára, ha meg több autón is előfordul akkor egyértelmű tervezési hiba. Azért a LED fényszóró már nem űrtechnológia, egy glx Swiftbe is benne van, illene megoldani ezt problémamentesen.
Ha nem folytatjuk le ezt a beszélgetést, szinte biztos lennék benne hogy a vezess-es tesztautó sérült volt korábban és azért párásodik.
Lehet most még nem látszik, de idővel biztos nyomot fog hagyni a lámpa belsején, a párásodási határvonalnál mindenképp, na most hogy erre ki mennyire "fogékony" már más kérdés, én erre pont allergiás vagyok.

Ez a 15perces száradás is totál abszurd, ha párás akkor párás, ott van a nedvesség, tökmindegy hogy 10 v. 20 perc alatt szárad ki, sztem ezt csak a mszervizben találták ki, amolyan megnyugtatásként.
 
Távol áll tőlem, hogy védjem a márkaszervízt. A szervizvezetőtől származott az info. Nekik ezt az infót osztotta a Hyundai magyar importőr.

A cserélt fényszórókat utólag bevizsgálják. Ha a szerintük normális minimális pára miatt cserélte a márka szerviz, akkor rájuk költségelik.
Ennyi.

Egyébként a ful ledes lámpatesteket minden márkájú autóban szellőztetéssel hűtik. Egyik sem hermetikusan zárt. Én több új led fényszórós különböző márkájú autón láttam már kisebb-nagyobb párásodást.
 
Más téma:

Az N options sztoriról van esetleg valami infó ? A szalonokban nincs érdemi információ erről, pedig állítólag biztos lesz, csak nem tudni mikor.

+ha tényleg tételesen lehet majd rendelni ezeket, (és nem csomagban adják horror áron) akkor a beltéri optika felettébb érdekes lenne.
 
Ebben az évben jön ki a csomag, a németeknél már egy kisebb Aero packet elérhető horror áron. Ennek fejében a belső Alcantra anyagok biztosan jó párszáz eurós árat hoznak majd, az ülések meg még drágábbak lesznek kb 1000 euro környéke/db. A Carbon elemek szintén 500-600 euró. Szerintem ez nem egy magyar pénztárcához van igazítva. Jobban jár az ember ha elviszi a gyári elemet hogy húzzanak rá alcantarát, vagy VTN, esetleg carbonból megcsináltatni külön aki ezzel foglalkozik, szerintem jóval olcsóbban ki lehet hozni.
 
Ebben az évben jön ki a csomag, a németeknél már egy kisebb Aero packet elérhető horror áron. Ennek fejében a belső Alcantra anyagok biztosan jó párszáz eurós árat hoznak majd, az ülések meg még drágábbak lesznek kb 1000 euro környéke/db. A Carbon elemek szintén 500-600 euró. Szerintem ez nem egy magyar pénztárcához van igazítva. Jobban jár az ember ha elviszi a gyári elemet hogy húzzanak rá alcantarát, vagy VTN, esetleg carbonból megcsináltatni külön aki ezzel foglalkozik, szerintem jóval olcsóbban ki lehet hozni.

Na azt lehet bevárom még, mármint legalább egy árlistát, gondolom a nyári uborkaszezon előtt csak kijönnek vele, csak tényleg legyen tételesen választható, mert a külső opciók az nekem nem, de az alcantara a karbonnal nagyon bejön, az ülés is jópofa, és ezeknél a sportüléseknél több lesz a hátsó lábtér is, szempont :)

Tény hogy drága dolgok ezek, de úgy is sokáig tervezek az autóval, én ilyesmire sokkal inkább költenék.
 
Köszönöm a leírásokat a 250LE vs 275LE típus között.
A hozzászólásokig szentül meg voltam győződve, hogy kell a perf. csomag. Most már nem érzem, sőt előnynek tartom, hogy nem 19es lesz a felni. Inkább lesz helyette alcantara ülés...

Két kérdésem lenne az összehasonlításhoz:
-a 250LE esetében is van N logo a piros féknyergen?
-Eco módban mennyire csendesíthető a kipufogó, gondolok itt a pufogásra..,
(ez akkor számít ha hátul alszik a 9 hónapos kislányom :))
 
Szia. Nincs N logo a feknyergeken es Ecoba valamelyest csendesebb az amugy egyebkent sem tolakodó hangú kipufogó. Durrogas nincs, csak N-be!
 
Clean state színűt szeretnék, és szerintem Dunaautó lesz.
De még nem rendeltem meg.

Van egyébként preferált "alkuképes" márkakereskedő?
 
Nekem is abban a színben van, es csodaszep.

Nem tudom, hogy van-e preferalt...
Sztem amilyen kedvezmeny adhato, azt mindegyik adja.