• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Check out the i30 N Bible Here!

Köszönj be! :)

Semir333

Active Member
#3
Üdvözlet!
Egy babakék i30N van nálam. Egy korai a magyar rendszámosok közül (2017 nov.)
Szia :) Performance? Te észleltél amióta megvan bármiféle hiba jelenséget, akár a fórumban leírtak közül? Bármi korai elhasználódást? Rádió Fader hibát stb.?
 

Semir333

Active Member
#5
Gratulálok hozzá :) nálam ez a pár hiba nem jelentkezett. Az enyém 19-es októberi. A fader hiba akkor jelentkezik amikor telefonalsz. A fader hang beállítást ilyenkor eltolja a hátsó ülés felé és nem állítja vissza. Nálam fék sípol amióta megvettem, illetve a vezető ülés kárpitja nyúlt meg. Illetve az automata nullazas a tankolásnal 2x ment utána már nem.
 
#7
A te autód már GPF részecskeszürővel (Gasoline Particulate Filters) felszerelt modell? (Valami 2018 szeptembertől kötelező info rémlik.)
Ír valamit róla a használati utasításod? Mert nem találtam róla semmi érdemlegeset a kiadott üzemeltetési utasításokban (User Manual).
 
Last edited:

Semir333

Active Member
#8
Sajnos ezt nem tudom pontosan, de úgy tudom az enyém még pont nem az. Semmi plusz infót nem kaptam, de tekintve a dieseles DPF problémákat nem is baj hogy nincs benne :) Én is sajnos csak i30 használatit kaptam. De megígérte a szalon hogy küld egy rendeset ha elérhető. Egy kiegészítő könyvet kaptam csak, amiben azért sok minden nincs benne ami amúgy benne kéne hogy legyen az angol verzió szerint. Én írni fogok a képviseletnek ezügyben. Illetve folyamatosan jelentem én is a bugokat az autóban hogy legyen frissítés rá, ahogy látom mindenki ezt teszi, talán elérünk valamit ha mi is beállunk a sorba. Amúgy én még fordítási kimaradást is találtam a Közlekedési információk például angolul futnak be. Ma megyek szervízbe a fékkel, illetve a hiba jelentésekkel, ezt is bejelentem, és mostmár valami papírt is kérek a bejelentésről. Nem ítélem el a márkát, mert minden autónál biztosan van ilyen, hisz ők is emberek, és csak így tudnak rá frissítést kiadni, de a hozzá állás a márka kereskedéstől egy picit botrányos néha. Másodszorra megyek vissza a fékkel, és 3000km alatt és egy hónapos autónál az első szó az volt hogy én égettem ( tökéletesen sima a tárcsa nincs bemarva stb, elszíneződés viszont látható rajta, de teljesen eggyenletesen) el a tárcsát ami furcsa egy olyan autónál amin dupla hűtés van a féken (tárcsa+fék levegő lökhárítótol) és még nyári meleg sincs (megsúgom már az első 100km-en ahol Miskolcról jöttem fel a régi 3-ason hímes tojásként már akkor is volt ez a sípolás, csak betudtam annak hogy be kell kopnia). És tekintve hogy autószerelő vagyok én is, és vigyázok az autómra ezt non-szensznek találom. Hogy azzal érvelnek hogy forgó kopó alkatrész egy ilyen friss autónál. Meglátjuk ma hogy állnak hozzá a Gablininél.
 

Semir333

Active Member
#9
Akkor ebben a témában jóval informáltabb vagy. Valószínűleg akkor már van. Korom lerakódás egyátalán nincs.
 

Semir333

Active Member
#10
Reméljük igazad van és itt megoldották.
Igen, ezzel már én is szembesültem sajnos. De hát az meg luxus kivinni máshova szervizeltetni.
Én írtam egy szép hosszú levelet a Hyundainak minden hibával,tapasztalattal. Aztána ma meg kiderül mit érek el a szalonba. Amúgy nálam külön nem kértek 8000km folyadék cserét, Nálam ez év/ 30.000- van írva. De ez meg lehet hogy i30 és elfelejtettek szólni. Rákérdezek erre is. Remélem jön még tulaj ide és ők is leírják a tapasztalatot. Kiváncsi lennék.
 

Semir333

Active Member
#11
Hát nem is tartottam volna. Mondjuk ilyen szinten az 5000-es periódust kicsit azért hogy is mondjam keveslem. Ez vagy egy hatalmas védelem, vagy nem tudom, mert ilyen vékony 0-30-as olajjal, azért nem egy túl tolt töltéssel, nem olyan húzott maximális fordulattal, szerintem ez inreális. Majdnem hogy üzemórás motor csere periódus perze tág fogalommal. Mondjuk én olvastam 150e feletti futás teljesítményről valamelyik fórumon és hibamentes volt a történet. Remélhetőleg nem egy M3 kényességű ez a motor, mert azért a keleti rész nem erről híres. Tekintve hogy pálya alkalmazás is benne van, sőt majdnem hogy hirdetve, szerintem ezért van ennyire szűkre szabva. Szerintem egy ilyen autónál amit ennyire gondosan összeraktak két német kéz alatt, nem hiszem hogy a véletlenre bízták az élettartamot, mert ha kotlanak ezek az autók hamar, mert kényesek, akkor elég hamar preztizs veszteség lesz belőle. Én mondjuk alig megyek városba. Teljesen vegyes a használat, viszont a 10.000-es periódust teljesen korrektnek találom egy sportautónál. (Bár igazából mindegyik autón így kéne). Én amondó vagyok hogy ez inkább a szélsőséges körülmények miatt lett így kitalálva. Még a Type-r Civicen is 10 körül kell cserélni (igaz abba automata olaj élet kijelzés van) de nagyon senkinek nem ment 8500 alá, és azért az egy erősen hegyezett motor. Nem vagyok mérnök tény, de az öszinte véleményem ez. Alap használatom mellett, én teljesen biztonságban érzem az autót a 10-es periódussal.
 
Last edited:

Semir333

Active Member
#12
Pardon elírtam igazad van rosszul emlékeztem,az előzőbe kellett 5-30-as ebbe még vékonyabb. Igen a szinteket mindig tartom. Ez a BMW-mnél is így volt. Ami teljesíti az rendben van márka nélkül, mert ez szerződéstől függ. Én Castroloztam mindig, meg Liquimolly illetve Repsol. Nálam szerencsére ez nem játszik. Több órás autópályás utazás rendszeresen szerintem itthon ilyen autóra nem igazán konzekvens. Szerintem azért 5 év-nyi garancia tartalom alatt, ki fog jönni az aminek ki kell jönnie, máshol a világban is. Mire kell odafigyelni stb. Én pl. külön kártyát kaptam hogy az ön olajcsere periódusa 10.000km. És ezt a szalon állitotta ki.
 

Semir333

Active Member
#13
Ejha :) Eléggé ott vagy ezekben a dolgokban, köszönöm az infót, megkérdezhetem mivel foglalkozol? Én igazából szereléssel nem foglalkozom hiába szakmám. Teljes mértékben csak elektronikával és programozással így gépjárművek szempontjából.
 
#14
Jó az avatárod!
Saját autó gondolom. (Bár mintha babakék lenne?)
Földgáz iparban dolgozom - nagynyomású szállításban. (Rááll ilyesmire a szemem, márt mint kőolaj-földgáz-kenőanyagok.)
 

Semir333

Active Member
#15
Köszi :) Igen az enyém, de Polar White amúgy. Csalóka :) Ejha, igen érződik is mert nagyon korrekt pontos választ adtál erre, ritka az ilyen tudású műszaki ember a mai világban, szóval fogadd elismerésem!
 
#16
Üdvözlet a tisztelt márkatársaknak!

Én "öreg" - 61 - koromra "bolondultam" meg és vettem egy performance blue N.-t. Ráadásúl egy 330-as BMW után, de legalább akkora örömet okoz minden alkalom amikor vezetem. Elsősorban a Balcsira járok vele Budapestről, még csak 5000km. van benne, június elsején vettem át, én is Miskolcon. Szerencsére még nincs negatív tapasztalatom, bár a km. számláló nekem sem nulláz tankolás után és arra sem jöttem rá, hogyan kell a forgalmi infot beállitani. A fogyasztás is barátságosnak mondható, nagyrészt a normál üzemmódban, 70% autópálya, 10L.
Az olajcserére nekem 10000km. vagy 1 évet mondtak és javasoltak egy cserét kétezernél amit meg is csináltattam.Mivel másik kocsi is van a családban, igy téli gumit nem vettem, de érdekel, hogy nektek van-e rajta és ha igen, milyen? Örülök, hogy már kezdünk gyülekezni ezen a forumon, biztosan sok hasznos információt megtudunk majd osztani egymással.
 

Semir333

Active Member
#17
Üdv :) Én nem vettem most hozzá téli szettet. Esetleg jövőre. Nagy havazás esetén más autóba fogok beülni. Fogyasztás nálam vegyesbe 9 így télen. De mentem már 7.5-et is iskola időn kívül. Igen reményeim szerint hasznosak lesznek a beszélgetések.
Egy kis update a mai napról:

Bementem a Gablinibe felsoroltam minden hibát, igazából szó szerint el lettem küldve körülbelül, semmi megoldással. Megnézték a dolgokat (sima hibakód kiolvasás és fék mérés). Nem tudom mennyire volt szava hihető hogy beküldik a dolgokat. Ezért a magyarországi képviseletnek is írtam a hibákról. A fék remélhetőleg ahogy Fehege is írta, megszűnik előbb utóbb ha lekopik. A többi hibára nem kaptam választ. Csak annyit hogy Pl. Kona-ba is jelen van a telefon neveket nem írja ki hiba. Fader hibáról nem is tudtak, AEB hiba arra koszosságra hivatkoztak (tiszta szélvédővel :) ) az ülés ráncosodás-ra az volt a válasz hogy ugyanilyen lesz ha kicserélik de inkább a Palacehoz forduljak ezügybe. A nyiszogásra ugyanez a térképolvasó lámpától. Nem igazán tetszik őszintén ez a hozzá állás,teljesen ledobálgatós, főleg hogy másodszorra kapom vissza úgy az autót hogy a fogyasztás az egekbe van, miután bevittem ergó azért a szerelők megnézegetik mit megy.... Szóval részemről biztosan szervízt váltok legközelebbire. Remélhetőleg a Hyundai magyarország már hasznosabb információkkal lát el.
 
#18
Köszönöm az információkat:)! Én is félek attól, hogy még nemigazán értenek a kocsihoz. Én is a Palace.-ba fogok járni, remélem mire mennem kell valakit addigra betanítanak;). Esteleg a forgalmi info beállitásáról irnátok valamit? Köszi.!
 
#19
A navigáció forgalmi info funkció beállítására a rövid útmutatót lsd.: 'Üzemeltetési kérdések-válaszok' topikban.
 
Last edited:

Top