Jól gondolsz majdnem mindent.
A kormánylegördülési sugár nagyban befolyásolja az autó vezethetőségét, így az alul vagy tulkormányzottságot, kormány érzetet stb.
Minden nem buherált utcai autó alapvetően jótékonyan alulkormányzott, az összes hátul hajtott is. Mert ez gázelvétellel ösztönösen egyszerűen kezelhető. (Az autó kanyarban orr tolásos lesodródása kis vezetéstechnikai tudással és képességgel könnyen, zsigerből uralható.)
Kigyorsításkor kanyar határ sebesség körül ezen az autón nagyon érezni a kerekekként 10-10 mm keréktárcsa eltolást. Az erők - szerintem a hajtási befolyás növekedése miatt - a futóműben máshogy ébrednek és hatnak, és ezek érezhetőn nem teszik jobbá a vezethetőséget. Előbb és kevésbé kiszámíthatóan jobban túrja az orrát az autó.
Én ezt tapasztaltam.
Hozzáértő pilóták, az i30N-nel sokat tesztelők is hasonlót mondtak nekem.
Szerintük is ezen az autón a rugózatlan tömeget felni cserével úgy kell csökkenteni, hogy tartod a gyári 0-ás kormánylegördülési sugarat.
Ez 18"-os keréknél 53 mm-es keréktárcsa eltolást jelent. Nem 55 mm-t!
Azért, mert a gyárilag szerelt 225/40 R18 alap gumiabroncs a 7.5Jx18 méretű felnin nem váltómérete a 235/35 R19 8Jx19-nek.
(Jól mondtad, hogy kb. 10 mm az átmérő különbségük. De ez még benne van a max engedélyezett 2%-os átmérő eltérésben.)
Az autó kormánylegördülési sugara R18 ET53 kerékkel lett méretezve. Nem az opciósan választható csicsa 19" ET55-tel.
(Ennek tökéletes váltómérete 18"-nál 235/40 lenne. Tehát nincs váltóméretben 225 mm széles gumiabroncs hozzá.)
Szerintem a nyomtáv különbséget korrigáltak a 19"-os felnin az ET55-tel.
Ha a gyári ajánlás téli kerékre az R18 ET53. Biztosan lehet futómű állítás nélkül szerelni Performance autóra ezt a felnit.
Tehát, ha váltasz 18" felnire, ET53 játszik - szerintem.
A kormánylegördülési sugár nagyban befolyásolja az autó vezethetőségét, így az alul vagy tulkormányzottságot, kormány érzetet stb.
Minden nem buherált utcai autó alapvetően jótékonyan alulkormányzott, az összes hátul hajtott is. Mert ez gázelvétellel ösztönösen egyszerűen kezelhető. (Az autó kanyarban orr tolásos lesodródása kis vezetéstechnikai tudással és képességgel könnyen, zsigerből uralható.)
Kigyorsításkor kanyar határ sebesség körül ezen az autón nagyon érezni a kerekekként 10-10 mm keréktárcsa eltolást. Az erők - szerintem a hajtási befolyás növekedése miatt - a futóműben máshogy ébrednek és hatnak, és ezek érezhetőn nem teszik jobbá a vezethetőséget. Előbb és kevésbé kiszámíthatóan jobban túrja az orrát az autó.
Én ezt tapasztaltam.
Hozzáértő pilóták, az i30N-nel sokat tesztelők is hasonlót mondtak nekem.
Szerintük is ezen az autón a rugózatlan tömeget felni cserével úgy kell csökkenteni, hogy tartod a gyári 0-ás kormánylegördülési sugarat.
Ez 18"-os keréknél 53 mm-es keréktárcsa eltolást jelent. Nem 55 mm-t!
Azért, mert a gyárilag szerelt 225/40 R18 alap gumiabroncs a 7.5Jx18 méretű felnin nem váltómérete a 235/35 R19 8Jx19-nek.
(Jól mondtad, hogy kb. 10 mm az átmérő különbségük. De ez még benne van a max engedélyezett 2%-os átmérő eltérésben.)
Az autó kormánylegördülési sugara R18 ET53 kerékkel lett méretezve. Nem az opciósan választható csicsa 19" ET55-tel.
(Ennek tökéletes váltómérete 18"-nál 235/40 lenne. Tehát nincs váltóméretben 225 mm széles gumiabroncs hozzá.)
Szerintem a nyomtáv különbséget korrigáltak a 19"-os felnin az ET55-tel.
Ha a gyári ajánlás téli kerékre az R18 ET53. Biztosan lehet futómű állítás nélkül szerelni Performance autóra ezt a felnit.
Tehát, ha váltasz 18" felnire, ET53 játszik - szerintem.
Last edited: