Καλησπέρα και με το καλό το i20N Πάνο,
Πολύ ενδιαφέρον το input σου σαν ιδιοκτήτης με αρκετά χιλιόμετρα και μάλιστα απαιτητικά από ότι καταλαβαίνω.
Πάνω στο μήνυμα σου να πως η Hyundai έχει κάνει αρκετά σοβαρό RnD για το facelift μοντέλο το οποιό δεν έχει διαφημιστεί όσο θα μπορούσε, ίσως γιατί τα φωτιζόμενα καθίσματα πουλάνε περισσότερα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Αρχικά έχουμε βελτιωμένη γεωμετρία στο σασι και βελτιώσεις στο σύστημα ανάρτησης. Από την σύντομη εμπειρία οδήγησης με το i30N DCT έχω να πω πως η προσαρμογή σε διαφορετικές συνθήκες είναι απλά εκπληκτική με το αυτοκίνητο να μπορεί να γίνει από πολύ άνετο εώς αρκετα σκληρό αλλά όχι ανυπόφορο. Σε ό,τι αφορά την διάρκεια της σταθερής απόδοσης στο χρόνο, νομίζω πως παίζει σημαντικό ρόλο και η κατάσταση των δρόμων της χώρας μας.
Ακόμη έχουμε μεγαλύτερα φρένα μπροστά (360mm) και η αποδοση τους φαίνεται να είναι πολύ καλή για ένα αμάξι της κατηγορίας.
Στα του κινητήρα, έχουμε αμελητέα αύξηση στην ιπποδύναμη αλλά πολύ σημαντική αύξηση στη ροπή. Πέρα από αυτά η πιο σημαντική βελτίωση είναι στις καμπύλες της ροπής και της ιπποδύναμης. Το αυτοκίνητο ειδικά σε επιταχύνσεις 60-150kmh είναι πολύ εντυπωσιακό σε όλο το εύρος στροφών. Ακόμη το αυτοκίνητο έρχεται από το εργοστάσιο με νέα, μεγαλύτερη και πιο ικανή τουρμπίνα (
Facelift i30N Turbocharger – Cherry Tuning & Performance ).
Τέλος έχουμε το νέο 8άρι κιβώρτιο διπλού συμπλέκτή. Το κιβώτιο είναι τρομερό ακόμη και κάτω απο σκληρές συνθήκες. Κατά την αποψη μου πολύ καλύτερο από άλλα κιβώτια στην κατηγορία, καθώς ανταγωνίζεται και κιβώτια από πολύ ανώτερες κατηγορίες. Πέρα από αυτό έχουμε βελτιωμένη κατανάλωση και όσο για την αξιοπιστία και τη διάρκεια έχω αρκετή πίστη, μιας και η Hyundai δεν το έσπευσε καθόλου, πήρε το χρόνο της για να το βελτιστοποιήσει και το δίνει με εγγύηση 5 χρόνων, γνωρίζοντας τη χρήση που θα γίνει.
Βάζοντας στην εξίσωση όλα τα παραπάνω το αυτοκίνητο πέρα από την καλύτερη απόδοση σε ευθεία, έχει καλύτερη στρέψη και έχει πολύ βελτιωμένη συμπεριφορά στις πιο κλειστές και αργές στροφες. Γενικά στις στροφές έχει καλύτερες εισόδους και πολύ καλύτερες εξόδους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Σε ό,τι αφορά το αυξημένο κόστος, βάση των βελτιώσεων και όλων όσων προσφέρει και ειδικά σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, για εμένα δικαιολογείται. Μην ξεχνάμε οτι το N σαν brand έχει κάνει τρομερά άλματα και δυστυχώς ή ευτυχώς αυτό σημαίνει πως αρχίζει να κοστολογείται και σαν brand όπως κάνουν οι Γερμανόι χρόνια τώρα.
Σχετικά με το i20N φαίνεται ένα πολύ εντυπωσιακό, παιχνιδιάρικο και ικανό αυτοκίνητο. Προσωπικά δεν μπήκα ποτέ στη σύγκριση γιατί πήγαινα για το DCT. Κατά την αποψη μου, αν και σε διαφορετικές κατηγορίες, όποιο από τα i30N ή i20N και να επιλέξεις, ειδικά σε κλειστούς δρόμους μπορούν να σου χαρίσουν ατελείωτα χαμόγελα.
Υπομονή για τις παραδόσεις μας λοιπόν και μετά πάντα με προσοχή