• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i30 N, Ioniq 5 N, i20 N, Veloster N and Kona N forums! Check out the i30 N Bible Here!

Winter wielen & banden

Hmm wel lastig vind ik. Misschien dan toch de standaard 19 houden en daar winterbanden op leggen? Heeft er iemand ervaring met de 19 op winterbanden?
 
Ik bestel ook 8 ×18 et 45 staan op dit forum al vb van deze velgenmaat die passen
 
Jep 225 40 18...moet eens wa rondzoeken oo dit forum zijn er al die deze maat band en vzlg liggen hebben
 
Kreeg zelf van hyundai dealer voorstel voor brock wielen..8x18
 
BROCK_RC30_26.jpg
Dit is het wiel dat ik heb gekozen , de rc30 van Brock . Deze is 7,5 breed op 18"
Gemakkelijk proper te houden in de winter , en dat gaat ook zo zijn voor de remklauwen ( hoop ik )
 
Keuze gemaakt, toch voor de 7.5 x 18 gegaan voor winterwielen. Komen wel 3mm meer naar buiten dan de orginiele 18".
Dunlop werd mij door velen aangeraden (prijs/kwaliteit), we zullen zien.

Naamloos.jpg
 
Je moet vergelijken met de originele 19 die er op liggen en dan komt die volgens mij naar binnen: ET 50 ipv 55, 7,5j ipv 8j. Dus 5mm verder naar buiten door de ET, verschil van een halve duim ( is ongeveer 1,28 cm maar moet verdeeld worden over binnen en buitenzijde) dus 6mm naar binnen aan beide kanten. Dat is dus 1mm naar binnen t.o.v. origineel 19 aan de buitenkant en 11mm aan de binnenkant.
Dat gaat dus zeker niet aanlopen ;).
Je had gerust voor 8j kunnen gaan.
Mijn nieuwe zomerwielen zijn net aangekomen en die komen 10mm naar buiten en zelfs dat is geen probleem.
 
zomerwielen mogen meer naar buiten ook, maar winter is niet erg da ze in de wielkast zitten, minder vuil op de flank.
Zomerwielen ga ik idd 8 x 18 nemen met et 45
 
Nu enkel nog van die orginele 19 inchers af geraken....iemand interesse ;-)
 
Op basis van wat ik in dit topic lees moet ATS Grid in 8x18, ET45 wel lukken dan als winterset vermoed ik?

Alvast bedankt van een nieuwe N-thusiast
 
Ja hoor deze lukken zeker. Ik koos op basis van prijs toch voor 7.5 x18. Tot eergisteren ging ik ook de 8 inch kopen. Voor de zomerwielen opteer ik ook voor 8x18 et 45
 
Zouden deze velgen passen op mijn fabrieksbanden (pirelli's) voor in de zomer?
motec velgen
Heb een testje gedaan maar weet niet goed wat ik er van moet uitmaken.
de test

Gelieve feedback te geven, dankuwel!
 
en btw de ET waarde van de hyundai velgen is dat 45 of 55? want ik zie ergens op het forum dat het 55 is, maar is dit waar?
 
19 inch is 55 orgineel, 18 inch is 53 et waarde.
Velgen moeten normaal passen ja, en ik bestelde ze ook op givawheels, nog nooit probs gehad dus als ze zeggen dat ze passen moet het lukken
 
  • Like
Reactions: Colle
19 inch is 55 orgineel, 18 inch is 53 et waarde.
Velgen moeten normaal passen ja, en ik bestelde ze ook op givawheels, nog nooit probs gehad dus als ze zeggen dat ze passen moet het lukken
oke super bedankt! had een beetje meer zekerheid nodig omdat het grote bedragen zijn, maar ik ga ze nu bestellen se!