• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

welke verzekering?

jeroenvde

Well-Known Member
Nthusiast
Mar 27, 2018
1,120
1,159
113
Belgium
Met nog enkele weken te gaan ben ik volop aan het uitkijken voor een goede verzekering voor mijn beestje.

Ik zou al zeker een volledige omnium nemen voor enkele jaren. Dit kost wat maar dan ben je toch geruster op de weg/parkings.

Waar hebben jullie de wagen verzekerd? En vooral hoeveel betalen jullie jaarlijks?

Grts
 
Met nog enkele weken te gaan ben ik volop aan het uitkijken voor een goede verzekering voor mijn beestje.

Ik zou al zeker een volledige omnium nemen voor enkele jaren. Dit kost wat maar dan ben je toch geruster op de weg/parkings.

Waar hebben jullie de wagen verzekerd? En vooral hoeveel betalen jullie jaarlijks?

Grts
Bij Touring was het voor particulieren zo'n 1000 euro/jaar (30 jaar, rijbewijs sinds 18 jaar, nooit ongeval in fout). Voor een onderneming echter 1400€ zonder reden...
 
  • Like
Reactions: jeroenvde
Dat valt goed mee.
Wat zit daar allemaal in? Omnium?
Full Omnium inderdaad. Lage kostprijs zorgt ervoor dat de verzekering ook nog wel meevalt. Nu verwacht ik dat bonus/malus vooral gekoppeld wordt aan PK dus moest je al een paar ongevallen gehad hebben zou dit wel eens kunnen tegenvallen.

Maar algemeen: valt goed mee om te verzekeren. Minder dan de meeste BMW's.
 
  • Like
Reactions: jeroenvde
Mijn eerst offerte (Belfius) bedroeg 1900€ :eek:
Ik wacht nog enkele af want dat is diefstal.

30j + ongevalvrij + BM0 + <10.000km/jaar
 
Mijn eerst offerte (Belfius) bedroeg 1900€ :eek:
Ik wacht nog enkele af want dat is diefstal.

30j + ongevalvrij + BM0 + <10.000km/jaar
Ik ga niet zeggen dat Touring een even goeie verzekering is, maar qua prijs gaat het wel een verschil geven.
 
  • Like
Reactions: jeroenvde
Ik zie wel dat jij een demo model verzekerd hebt Sander, wordt dat aanzien als 2de hands?
 
kleine omnium en full omnium bij touring,komt nog rechtsbijstand bij prijs 38.29 euro jaarlijks...toch denk ik dat ik bij mijn bank ga (KBC) prijs 1340 euro...vertrouw touring niet volledig,wat als er iets gebeurt..... 46 jaar 25 jaar ongevalvrij BM -4
 

Attachments

  • 20180802_161549.jpg
    20180802_161549.jpg
    918.5 KB · Views: 18
  • 20180802_161617.jpg
    20180802_161617.jpg
    937.2 KB · Views: 19
  • Like
Reactions: jeroenvde
Bedankt om te delen Tommy! Dat zijn zeer lage prijzen vind ik!
Het is natuurlijk geen 2 glazen water vergelijken want de ene zijn formule is de andere niet. Ik zal hier ook enkele posten van zodra ik meer offertes binnen heb.
 
Als je van plan bent om de wagen enkele jaren te houden, overweeg dan ook Baloise: 3 jaar verzekerd tegen catalogus- of factuurwaarde! Zelf betaal ik hiervoor maar € 975 voor BA, omnium, rechtsbijstand en degelijke bestuurdersverzekering. Ik koos voor een Engels eigen risico van € 750 en verzekerde factuurwaarde.
 
  • Like
Reactions: jeroenvde
Vivium, full omnium, bonus malus van -2, 44 jaar, geen eigen risico (owv ook andere verzekeringen bij Vivium), 1230 euro.
Moet wel zeggen dat mijn kantoorhouder familie is, weet echter niet zeker of dat invloed heeft op de prijs.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: jeroenvde
Hier een mini omnium bij Hyundai zelf voor 680€ dus enkel schade die ik zelf veroorzaak is niet gedekt. 40 jaar, bonus malus -1.
BA is ongeveer 360€, full omnium was ongeveer 1100 € als ik me niet vergis. De mini en full omnium hebben 2 jaar dekking cataloguswaarde.
 
  • Like
Reactions: jeroenvde
Ondertussen ook enkele offertes laten maken en (via de nicht van mijn vrouw) een goed voorstel gekregen bij AG Insurance die mijn BM van -2 wil overnemen (geen enkele andere wou dit doen).
33j, geen ongevallen in fout.

1166 euro, full omnium, BA, aparte rechtsbijstand en bijstand voor voertuig en personen.
Afschrijving vanaf de 41e maand en BIV mee verzekerd (beide niet onbelangrijk!)
400 euro vaste vrijstelling (uitgezonderd bij glasbreuk).

Andere voorstellen van Argenta, Fidea, Axa en DVV lagen tussen 1350 en 1700.
 
Ondertussen ook enkele offertes laten maken en (via de nicht van mijn vrouw) een goed voorstel gekregen bij AG Insurance die mijn BM van -2 wil overnemen (geen enkele andere wou dit doen).
33j, geen ongevallen in fout.

1166 euro, full omnium, BA, aparte rechtsbijstand en bijstand voor voertuig en personen.
Afschrijving vanaf de 41e maand en BIV mee verzekerd (beide niet onbelangrijk!)
400 euro vaste vrijstelling (uitgezonderd bij glasbreuk).

Andere voorstellen van Argenta, Fidea, Axa en DVV lagen tussen 1350 en 1700.

Ik heb voor dezelfde verzekering gekozen. Wel iets duurder aangaande BM -1 en bestuurdersverzekering.

verzekering.jpg
 
@jeroenvde ik had ook eerst dergelijk bedrag, maar heb ongeveer 150 euro korting gekregen door de aanwezige veiligheidssystemen van de wagen.
Helaas telden track&trace en dashcam niet voor extra korting. Tot nu toe geen enkele verzekeraar gehad die korting wou geven voor deze systemen.