• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

olie/koelvloeistof temperatuur

Resko

New Member
Apr 17, 2019
11
0
1
belgium
ik merk de dat de koelvloeistofmeter nooit op de 90°c geraakt altijd een stuk eronder, ik heb hetzelfde met de brandstofmeter, net alsof dit verkeerd gekalibreerd is ofzo...nog mensen met dit "probleem"?

Ook vind ik de olietemperatuur na wat harder rijden ook redelijk hoog zo tussen de 100-110. kan het zijn dat dit een normale temperatuur is? heb ondertussen een 9000km

Tom Vanlimbergen

Well-Known Member
Nthusiast
Jan 19, 2018
575
689
93
47
De meeste thermostaten gaan open bij 82°, dus 90 ° gaat hij niet snel halen, tenzij op een warme dag met weinig koeling (file).
De synthetische olie die in de N gebruikt wordt kan veel meer hebben dan 110° dus niet mee inzitten.

racer1

New Member
Aug 7, 2021
4
0
1
Meerhout Belgium
Ik zie soms op fimpjes dat de olie temperatuur soms wel 110 graden wordt bij de I 20N.De water temperatuur stijgt zelfs tot 115 graden.Dat is toch niet normaal,dat de watertemperatuur zo hoog oploopt.Ik kan het nog niet weten,mijn I20n is nog niet geleverd.