• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Check out the i30 N Bible Here!

Műszaki észrevételek,hibák,szervizelés,garancia

Semir333

Active Member
#1
Nyitottam, egy külön topicot az észrevételeknek,hibáknak stb. Megpróbálom összegyűjteni előre a már beszélt hibákat.

Kezdeném is azzal ami nálam jelentkezett, mivel a sima i30 kézikönyvben nem található meg, ezért ha valaki fék sípolással találkozik az autóján. Főleg kisebb, lágy fékezésnél, ne ijedjen meg, természetes jelenség (mostmár saját két szerviz látogatási tapasztalatból), az N-es kézikönyvben van erre egy cikk részlet. (Szintén jelezve az importőr felé,és az összes tulaj felé való kiküldési kérelem elindítva a rendes N-es hivatalos magyar kézikönyvre aki nem kapott volna hozzá csak mellékletet.)



Fehege mákatársunkat idézve ez a tanács is segíthet, azoknak akiknek felbukkan a jelenség:

"A féktárcsa felületén van egy vékony korrózió védö bevonat, aminek be kell kopni rendesen. Addig lehet hangja, míg ez meg nem történik, ill. a bevonat maradványai el nem kopnak a fékfelületről - mert rákenődhet a fékbetétekre is. (Satuzz neki keményen párat.) "

A kézikönyvben:

Az előforduló fékzajokra az i30N használati ut. is ad magyarázatot:

"Nagy teljesítményű fék
Nagy teljesítményű (magas súrlódási
együtthatójú anyagból készülő) fékkel
szerelt gépkocsiknál sivítás, nyikorgás
vagy morgás jellegű zajok jelentkeznek
fékezés során. Ez normális jelenség,
és
a súrlódás a tárcsa felületén kör alakú
mintázatokat alakíthat ki. Ez szintén
normális jelenség, és nem befolyásolja a
fékezési teljesítményt."

Ezen felül, nálunk is fellelhető a Fader hiba, üzemanyag tankolás utáni automatikus nullázás hiba (melyre jelen pillanatban nincs megoldás és frissítés).

A szövet ülés ráncosodására sajnos szintén nincs visszahívás, szintén Fehege márkatársunk adott hozzá egy jó tippet, ami működik. Előre is köszönjük, amit idéznék:

"A vezető ülés szövetét ráncosra lehet ülni, ha nagyobb testtel mindig csak úgy lecsúszol az ülésbe a combtámaszról.
Ilyenkor feszülve marad az üléshuzat, és jobb hátul az ülőlapon megjelenik egy ránc.
Ha beülés után emelsz a popsidon, a ránc eltünik, visszaülöd simává. Sajna ez az alap üléshuzat ilyen."


Jelen pillanatban részemről, az összes ilyen apróbb problémát jeleztem a Hyundai Magyarország felé, a nyöszörgéseket is (valakinél ez műszerfal oldali (2017 széria), illetve tetőlámpa felől jövő (2018-as széria).

Akinek esetleg a multimédiás rendszerbe a telefonkönyvből némelyik számot nem lejeníti meg bejövő és kimenő híváskor, ne ijedjen meg, ez nem csak nálunk hanem Kona,Santa Fe stb.-n is jelentkező hiba. Ezt már más tulajok is jelezték. Ilyen aprósággal lettek jelezve az importőr felé a hibák.

Várjuk a további hibákat,tippeket megoldásokat. "Megpróbálom frissíteni ezt a postot, hogy ezek a főbb dolgok egy helyen legyenek, megoldással együtt.
 
Last edited:
#2
Az előforduló fékzajokra az i30N használati ut. is ad magyarázatot:

"Nagy teljesítményű fék
Nagy teljesítményű (magas súrlódási
együtthatójú anyagból készülő) fékkel
szerelt gépkocsiknál sivítás, nyikorgás
vagy morgás jellegű zajok jelentkeznek
fékezés során. Ez normális jelenség,
és
a súrlódás a tárcsa felületén kör alakú
mintázatokat alakíthat ki. Ez szintén
normális jelenség, és nem befolyásolja a
fékezési teljesítményt."
 
#3
Két "hibát" észleltem eddig. Mosásnál most november végén bepárásodott a jobb első fényszóróm (enyhén, vékony csíkban az alján). Itt többünknél előfordult már. Valszeg az aktív LED hűtéssel kapcsolatos. Legközelebb rákérdezek a szervízben. (Gyorsan kiszáradt.)

A másik az autó egyik visszahívásával kapcsolatos:
"80CC02 - PDE PDeN Többfunkciós kamera - SW frissíteni. AEB rendszer (automata vészfékezés) gyakori inaktivitást jelző figyelmeztetések miatt. "- Ez nálam is előfordult néha.
Az éves szervízkor szoftvert frissítettek az autón. Nem tudom ezt is javította? Mert azóta egyszer az AEB újra inaktív volt.

A másik visszahívás, ami érinti az autómat: "70CC23 - ECU csere (nagynyomású szivattyú tünet)".
Ez szerencsére nálam nem jelentkezett.
 
Last edited:
#4
Nálam megtörtént motorvezérlő (ECU) csere, amire Hyundai visszahívás volt.
Nem változott semmit az autó, olyan jó a motor, mint eddig volt.
(Brutto 180 000 Ft egy ECU csere, ha gari idő után cserélni kell, ennyire fog fájni.)

A fényszóró bepárásodásra azt modta a szervíz vezető, ha 15 perc tompított vilàgítás üzemelése alatt kiszárad, az normális párásodás. Mert ez nyitott valami labirint szellőzőn keresztül. A párás levegő ott bejuthat, meg később ki is száradhat.
(Szerinte mosásnál nem kell semmire figyelni, hogy hova vereted a vízsugarat, ha vízvezeték hálózati nyomással mosod.)
Szóval nem cserélik a lámpa testet, ha 15 perc fényszóró üzemidő alatt eltűnik a pára.

Hát nem tudom. Nekem megint enyhén párás most már mindkét fényszóró alja, kb 2 cm szélességben.
(Mosás most nem volt, csak nyírkos hideg időben autóztam.) Még az utolsó mosás maradványa? Ami a fényszóró lehülésekor kicsapódott?
A hátralévő 4 év gari időben erre kiemelten fogok figyelni, mert szerintem itt nagyon sántít valami!
 
#5
Nálam megtörtént motorvezérlő (ECU) csere, amire Hyundai visszahívás volt.
Nem változott semmit az autó, olyan jó a motor, mint eddig volt.
(Brutto 180 000 Ft egy ECU csere, ha gari idő után cserélni kell, ennyire fog fájni.)

A fényszóró bepárásodásra azt modta a szervíz vezető, ha 15 perc tompított vilàgítás üzemelése alatt kiszárad, az normális párásodás. Mert ez nyitott valami labirint szellőzőn keresztül. A párás levegő ott bejuthat, meg később ki is száradhat.
(Szerinte mosásnál nem kell semmire figyelni, hogy hova vereted a vízsugarat, ha vízvezeték hálózati nyomással mosod.)
Szóval nem cserélik a lámpa testet, ha 15 perc fényszóró üzemidő alatt eltűnik a pára.

Hát nem tudom. Nekem megint enyhén párás most már mindkét fényszóró alja, kb 2 cm szélességben.
(Mosás most nem volt, csak nyírkos hideg időben autóztam.) Még az utolsó mosás maradványa? Ami a fényszóró lehülésekor kicsapódott?
A hátralévő 4 év gari időben erre kiemelten fogok figyelni, mert szerintem itt nagyon sántít valami!
Es ez igy szerintetek elfogadhato? Mert szerintem abszolut nem fer bele. A lampatestbe nem valo a viz...Attol hogy a szerviz ezt mondja, mutassak meg hol van ez leirva...meg hogy ez termeszetes dolog, mint a viz a tejfol tetejen...nem gondolom. Valaki ment mar tovabb az ugyben? Meg is orulok, ha megjon a fastback es az elso mosaskor beparasodik a lampa, mint a rommatorott nemetbol behozott gepeken a szakszeutlen osszeszereles es megkokanyolt torott lampak miatt...
 

Semir333

Active Member
#6
Szerintem ez amúgy hiba, sok helyen olvasom én is ezt, nálam egyszer nem párásodott be semmi sem.
(MY 18/07 GPF) Viszont nálam például a lámpa rezgés teljesen máshonnan jön mint másoknál. Nálam nem a kábel rezonál hanem a jobb oldali kis lámpa kapcsoló, ha hozzáérek nagyon picit egyből elhallgat.
 

Top