• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

I30N 2021 fl demo

PaZeRa

Active Member
Nthusiast
Oct 7, 2019
259
177
43
Poland
Tylko po to by mniej normalnego fotele a nie kubełki, i nie tracic reszty opcji z pakietu
 

Tejlor

New Member
Nthusiast
May 14, 2021
20
6
3
Oława
www.autowcentrum.pl
Myślę, że na dniach będziesz miał okazję przejechać się poliftem - aczkolwiek mam wrażenie, że dojdziesz do tego samego wniosku co ja: na rynku nie ma nic innego, co by Cię interesowało ;)
Nic dodać, nic ująć. Ten samochód się zachowuje tak, jakby WLTP nie istniało! Silnik łatwo wchodzi na obroty, skrzynia 2 razy szybsza od DSG. Zawieszenie na kostce brukowej daje radę.
Co do foteli, to te elektryczne są rzeczywiście dość wysoko zamocowane. Mam 170 cm wzrostu i nie lubię siedzieć na podłodze, ale najniższe ustawienie było dla mnie w sam raz. Czuję, że po wyczuciu samochodu chciałbym je jeszcze trochę obniżyć i by się nie dało. Po za tym skoro można mieć fotele z BMW, to dlaczego nie. :cool:

Dziękuję wszystkim za dyskusje i cenne rady. Oczekuję na odbiór za ok. 2 tygodnie.
 
  • Love
Reactions: pth86

PaZeRa

Active Member
Nthusiast
Oct 7, 2019
259
177
43
Poland
Dzisiaj miałem przyjemność przejechać się poliftem. Wrażenia są mega pozytywne. Auto jest pod bardzo wieloma względami lepsze od przedlifta.

1. Hamulce, nie mają tego luzu na początku i dużo lepiej się nimi hamuje. Nie robiłem testu hamowania bo auto miało dopiero 700km przebiegu
2. Fotele n-sport, bałem się że moja gruba dupa w nie nie wejdzie ale okazało się, że o ile na pierwszy rzut oka są one marginalnie węższe w rejonie siedziska, to te boczki są znacznie bardziej miękkie. W dodatku wewnętrzna struktura fotela w boczku siedziska jest znacznie głębiej i mimo, że tyłek od razu odczuł trzymanie fotela to nic mnie nie upijało. Po przesiadce do przedlita od razu poczułem różnicę na minus.

3. Automat do bajka. W normalnym trybie jedzie tak, że czuć moment i kompletnie nie zamula. W trybie manualnym zmienia biegi absolutnie błyskawicznie. Nawet bawiąc sie skrzynią i przechodząc z 4 biegu na 8 i znowu na 4, całkowity czas takiej zmiany był ledwo odczuwalny. Ofc manual od razu wybierzecie poprawny bieg, ale klikanie palcem w łopatkę jest dużo wygodniejsze.

W ostrych manewrach automat jest znacznie lepszy od manuala, bo można dobrze trzymać kierownicę. Mam taki jeden zakręt obok dealera, który jadę na granicy przyczepności i poliftem jechało się znacznie łatwiej i wygodniej. Co ciekawe sprzedawca nic nie powiedział xD

Co równie ważne, ruszanie z miejsca to bajka. Auto rusza łagodnie i płynnie. DSG przez suche sprzęgła wyrywają do przodu byleby tylko zasprzęglić, a w eNce rusza się praktycznie tak jak zwykłym automatem.

4. Koła na żywo wyglądają dużo lepiej. Kolor to taki gun metal z efektem metalicznym. Świetnie się komponują z szarym lakierem. Efekt jest nieco inny niż na zdjęciach, lepszy.

Jeśli w tym roku przejdę na działalność to na bank sprzedaję moją roczną enkę i biorę polita w leasingu. To auto jest moim zdaniem taką eNką jaka powinna być od początku. Wszystkie bolączki zostały naprawione, wnętrzne nawet lepiej wygląda przez wstawki w kratkach, ładniejszy ekran centralny i ładniejsze grafiki na ekranie w zegarach.
 

GazmaN

Moderator
Staff member
Nthusiast
Oct 28, 2018
1,965
3,408
113
Darwin, Australia
Dzisiaj miałem przyjemność przejechać się poliftem. Wrażenia są mega pozytywne. Auto jest pod bardzo wieloma względami lepsze od przedlifta.
@PaZeRa to jest najlepsza recenzja porównawcza zamieszczona na forum do tej pory. Powinieneś zamieścić ją tutaj po angielsku dla dobra wszystkich, kolego:

 
  • Like
Reactions: loboo

Tejlor

New Member
Nthusiast
May 14, 2021
20
6
3
Oława
www.autowcentrum.pl
W ostrych manewrach automat jest znacznie lepszy od manuala, bo można dobrze trzymać kierownicę. Mam taki jeden zakręt obok dealera, który jadę na granicy przyczepności i poliftem jechało się znacznie łatwiej i wygodniej. Co ciekawe sprzedawca nic nie powiedział xD
U mnie w jedną stronę prowadził sprzedawca. Samochód miał 178 km przebiegu, a jechał tak że po zakończonym okresie demonstracyjnym tego samochodu nie chciałbym nawet za pół ceny. ;)
 
  • Like
Reactions: loboo

loboo

New Member
Nov 16, 2019
6
6
3
Warszawa
Dzisiaj miałem przyjemność przejechać się poliftem. Wrażenia są mega pozytywne. Auto jest pod bardzo wieloma względami lepsze od przedlifta.

1. Hamulce, nie mają tego luzu na początku i dużo lepiej się nimi hamuje. Nie robiłem testu hamowania bo auto miało dopiero 700km przebiegu
2. Fotele n-sport, bałem się że moja gruba dupa w nie nie wejdzie ale okazało się, że o ile na pierwszy rzut oka są one marginalnie węższe w rejonie siedziska, to te boczki są znacznie bardziej miękkie. W dodatku wewnętrzna struktura fotela w boczku siedziska jest znacznie głębiej i mimo, że tyłek od razu odczuł trzymanie fotela to nic mnie nie upijało. Po przesiadce do przedlita od razu poczułem różnicę na minus.

3. Automat do bajka. W normalnym trybie jedzie tak, że czuć moment i kompletnie nie zamula. W trybie manualnym zmienia biegi absolutnie błyskawicznie. Nawet bawiąc sie skrzynią i przechodząc z 4 biegu na 8 i znowu na 4, całkowity czas takiej zmiany był ledwo odczuwalny. Ofc manual od razu wybierzecie poprawny bieg, ale klikanie palcem w łopatkę jest dużo wygodniejsze.

W ostrych manewrach automat jest znacznie lepszy od manuala, bo można dobrze trzymać kierownicę. Mam taki jeden zakręt obok dealera, który jadę na granicy przyczepności i poliftem jechało się znacznie łatwiej i wygodniej. Co ciekawe sprzedawca nic nie powiedział xD

Co równie ważne, ruszanie z miejsca to bajka. Auto rusza łagodnie i płynnie. DSG przez suche sprzęgła wyrywają do przodu byleby tylko zasprzęglić, a w eNce rusza się praktycznie tak jak zwykłym automatem.

4. Koła na żywo wyglądają dużo lepiej. Kolor to taki gun metal z efektem metalicznym. Świetnie się komponują z szarym lakierem. Efekt jest nieco inny niż na zdjęciach, lepszy.

Jeśli w tym roku przejdę na działalność to na bank sprzedaję moją roczną enkę i biorę polita w leasingu. To auto jest moim zdaniem taką eNką jaka powinna być od początku. Wszystkie bolączki zostały naprawione, wnętrzne nawet lepiej wygląda przez wstawki w kratkach, ładniejszy ekran centralny i ładniejsze grafiki na ekranie w zegarach.
Dziękuję za relacje i mam pytanie od siebie - jaka jest reakcja na nagłe wciśnięcie pedału gazu? Jak oceniasz szybkość reakcji skrzyni i wielkość turbodziury (lub jej brak)?
 

PaZeRa

Active Member
Nthusiast
Oct 7, 2019
259
177
43
Poland
@Tejlor Ja tam z szacunkiem podszedłem i poczekałem aż się rozgrzeje i schłodzi, ale jeśli normalna jazda trwa 15 minut to faktycznie kijowo może być po dłuższym okresie. Tyle że i tak masz gwarancję więc ciebie to mniej interesuje ;)

@loboo Nie miałem niestety okazji robić startu z miejsca i jak jechałem dynamicznie to bawiłem się łopatkami. Samej turbo dziury tak nie czuć jak w manualu, bo jednak szybko wpięty jest niższy bieg i choćby z tego powodu turbiny już się rozkręcają. Jak jechałem normalnie po mieście dojeżdżając do obwodnic to czułem że mam moc pod nogą. Wciska pedał gazu i momentalnie masz odpowiedni bieg i auto ciągnie. W manual jeździ się tak że jak masz ten 3 czy 4 bieg i zanim go zmienisz na 2 i potem zanim turbo załapie to faktycznie jest odczuwalna turbo dziura.

Wrażenie miałem takie, że auto jest bardzo wyrywne przy niskich prędkościach przez działanie dct, ale dziwnie powolne przy dużych, bo tam już skrzynia nie ma jak zrobić magii ;)
 
  • Like
Reactions: loboo

Tejlor

New Member
Nthusiast
May 14, 2021
20
6
3
Oława
www.autowcentrum.pl
@loboo Ja też nie robiłem ostrego startu z miejsca, ale po wciśnięciu gazu przy prędkościach 40-80 skrzynia od razu redukuje i samochód przyspiesza, nie czuć żadnego opóźnienia. Przyspieszanie do 150 km/h nie robi na nim żadnego wrażenia.
W porównaniu do mojej DSG (dokładniej suchej DQ200) reakcje skrzyni są dużo szybsze i częstsze. Przy mocniejszym ale nie ostrym wciśnięciu gazu, DCT redukuje od razu. DSG woli nie zrzucać, tylko trzymać ten sam bieg i zwlekać z wbiciem kolejnego.
 
  • Like
Reactions: loboo