• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

Felgi 18'

Genius07

New Member
Oct 15, 2021
7
0
1
Poland
Witam, planuję na zimę zmienić fabryczne 19' w poliftingowym i30N performance fastback felgi na 18'. W karcie homologacji znalazłem wszelkie informacje poza rozstawem śrub. Czy orientuje się ktoś jaki jest rozstaw śrub w takich felgach? Poza tym czy polecacie może jakieś konkretne felgi ?
 

Genius07

New Member
Oct 15, 2021
7
0
1
Poland
Instrukcję czytałem. Informacje na temat felg znalazłem dopiero w homologacji , ale dziękuję za odpowiedź.
 

piotrus1

New Member
Oct 19, 2021
9
2
3
Poland
Witam, planuję na zimę zmienić fabryczne 19' w poliftingowym i30N performance fastback felgi na 18'. W karcie homologacji znalazłem wszelkie informacje poza rozstawem śrub. Czy orientuje się ktoś jaki jest rozstaw śrub w takich felgach? Poza tym czy polecacie może jakieś konkretne felgi ?
Ja zamówiłem kompletne koła 18' z Niemiec. Dokładnie takie jak przewiduje homologacja. W zakładce Attachments możesz pobrać dokładne informacje.

https://hyundaizubehoer.de/en/i30n-...md03n-black-75x18-et53-hankook-w320-tpms.html

Już przyjechały, w czwartek zakładam ;-)

P.S. Nie wiem dlaczego, ale przesyłka kosztowała 13,9 Euro. Chyba taniej niz w PL ;-) . Razem 1153,9 Euro
 
Last edited:

Genius07

New Member
Oct 15, 2021
7
0
1
Poland

piotrus1

New Member
Oct 19, 2021
9
2
3
Poland
Chciałem jeszcze dodać, że koła przyjechały kompletne, wyważone, TPMS same się sparowały z autem po przejechaniu 3 km. W trybie "Normal" jest wyraźnie bardziej miękko niż na 19'. Produkuje je niemiecka firma Borbet i co ciekawe na ich stronie są 2 podobne modele ale mają inną szer. felgi, inne ET i większy otwór centralny. Być może produkują je tylko dla Hyundaia (i może jeszcze kogoś) jako część akcesoryjna? W sprzedaży detalicznej dokładnie takich nie znalazłem.
Tak wyglądają na samochodzie:
 

Attachments

  • Like
Reactions: Genius07

PaZeRa

Active Member
Nthusiast
Oct 7, 2019
315
197
43
Poland
Różnica w komforcie na 18" calowych felgach jest odczuwalna. Dodatkowo opony są tańsze, a auto lepiej się prowadzi w dynamicznej jeździe, także polecam przejście na 18" nawet w lato :)
 

pale99

New Member
Nov 12, 2021
3
1
3
Poland
Po założeniu opon zimowych 19 calowych też jest bardziej miękko i to zwłaszcza przy przejeżdżaniu progów zwalniających tylnymi kołami.
 

Tejlor

New Member
Nthusiast
May 14, 2021
29
7
3
Wrocław
www.autowcentrum.pl
Od 11 listopada jeżdżę na zimówkach. Początkowo zakładałem wybór opon premium, np Continental, ale słyszałem dużo złego o tych oponach. W testach wypadają bardzo dobrze, natomiast podczas codziennej eksploatacji ludzie się na nie skarżą. Miałem za to bardzo dobre zdanie o marce Sava, których opony kiedyś użytkowałem. Dlatego też wybór padł właśnie na Savę w rozmiarze 225/40 R18. Felgi zakupiłem w sklepie Alucenter. Były przystosowane do samochodów Kia/Hyundai, wiec obyło się bez żadnych pierścieni czy dystansów. Mimo tego, że wersja fl ma powiększone tarcze, felgi 18 mają jeszcze zadowalający luz. Komfort jest wyraźnie wyższy. Opona trzyma bardzo dobrze.
 

Attachments

PaZeRa

Active Member
Nthusiast
Oct 7, 2019
315
197
43
Poland
Błąd zrobiles z oponami. Opinie użytkowników dotyczące trakcji można tylko wyrzucić do kosza. Testy sa obiektywne, a jedyne na co trzeba zwracać uwagę za testami to zużycie.

Nie ma takiej mozliwosci by tansze opony były lepsze. Większość Marek ktore widzisz to sa te same koncerny, ktore robią specjalnie gorsze modele by były tansze.

Szczególnie jakas sava o ktorej nikt nie słyszał i w oponeo jest w grupie ekonomicznych.

BTW brak konieczności stosowania pierścieni centrujących to nie jest jakas zaletą czy lepszym dopasowaniem. Po prostu producent zrobił takie osadzenie, ktore pasuje do hyundaia. Pierścień to tylko plastikowy okrąg, ktory pomaga umieścić kolo centralnie na piascie. Nie przenosi zadnej siły, wiec nie ma to żadnego znaczenia dla użytkownika.
 

Tejlor

New Member
Nthusiast
May 14, 2021
29
7
3
Wrocław
www.autowcentrum.pl
To jest Twoje zdanie.
Na Savie jeździłem kiedyś 3 lata i na luźnym śniegu radziła sobie lepiej niż marki premium.
Obecność pierścieni czy dystansów ma znaczenie jak samemu zmieniasz koła pod garażem w dogodnym dla siebie momencie bez umawiania się na wizytę 2 tyg w przód. :)
 

PaZeRa

Active Member
Nthusiast
Oct 7, 2019
315
197
43
Poland
To nie jest moje zdanie. To są fakty. W obiektywnych testach czarno na białym wychodzi, która opona jest lepsza. To nie testy spalania, które trudno jest poprawnie zrobić. W testach opon albo opona daje radę albo nie. Proszę cię, pisz bzdur jakoby jakieś savy były lepsze od Continentali. Zastanów się jak je porównywałeś i czy na pewno warto upierać się na swoim wrażeniu jazdy innym autem/w innych warunkach.

Wytłumacz mi proszę w jaki sposób pierścienie mają jakkolwiek wpływać na zmianę koła poza pamiętaniem by ich nie zgubić?