• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

Eerste onderhoud

Tom Vanlimbergen

Well-Known Member
Nthusiast
Jan 19, 2018
692
824
93
50
Gisteren het eerste onderhoud laten doen: olie, filter, algemene check-up en een rubber vervangen onder garantie. Prijs? 148 euro. Vind ik niet verkeerd :). Ik kom van bij Skoda en daar was ik wel wat anders gewoon...
 
  • Like
Reactions: Julle
This is a real maintenance, not just a first check-up at f.i. 1000 miles. Are you sure that the first maintenance is free?
If it is, good for you Aussies of course!
 
Ik ga zwijgen over de 118d die ik nu heb ...


Voor dat bedrag zetten ze 3 banden op de juiste druk bij de officiële BMW dealer
Ik kom ook van BMW, benieuwd naar normale onderhoudsprijzen
 
  • Like
Reactions: Julle
Gisteren het eerste onderhoud laten doen: olie, filter, algemene check-up en een rubber vervangen onder garantie. Prijs? 148 euro. Vind ik niet verkeerd :). Ik kom van bij Skoda en daar was ik wel wat anders gewoon...
Mijn eerste onderhoud was ook echt verrassend goedkoop.
 
Hoeveel km wordt voorgeschreven voor de eerste onderhoudsbeurt? Vermoedelijk wat vroeger dan de daarop volgende beurten?
 
Nee, op 15000 km.
Dat van die beurt die wat vroeger moet of al na 1000 km is eigenlijk een verhaal van vroeger. De toleranties op de onderdelen zijn nu zo klein dat dat niet meer moet.
Ongetwijfeld zullen er nog dealers zijn die het aanraden en het kan natuurlijk geen kwaad, maar het is niet voorgeschreven.
Om u een idee te geven: bij mijn vorige auto (Octavia Rs) was het eerste onderhoud op 30000...
 
Gisteren het eerste onderhoud laten doen: olie, filter, algemene check-up en een rubber vervangen onder garantie. Prijs? 148 euro. Vind ik niet verkeerd :). Ik kom van bij Skoda en daar was ik wel wat anders gewoon...

Gisteren eerste onderhoud laten doen en heb 220€ betaald.
 
  • Like
Reactions: jeroenvde
Dat is hetzelfde als bij mij.
Je zou dan toch mogen verwachten dat de prijs ook in de buurt ligt van wat ik betaald heb.
 
Ter info, eerste onderhoud was 195€.
Voor de olie zelve heeft men serieus doorgerekend.