• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

Dziwny dzwięki przy redukcji - DCT

Legalny

New Member
Oct 11, 2021
5
0
1
Poland
Witam wszystkich. Zwracam się do tych, którzy posiadają lub jeździli N-ką z DCT.

W moim egzemplarzu przy redukcji biegu (szczególnie w trybie automatycznym) slychać, i w sumie też czuć, takie charakterystyczne kliknięcie/stuk przy redukcji biegu, szczególnie przy małych prędkościach, dojeżdżając do miejsca zatrzymania. Zastanwiam się czy to normalne dla tej skrzyni czy też powinienem jechać z tym do serwisu? Może ktoś zaobserwował cos takiego?
 

Tejlor

New Member
Nthusiast
May 14, 2021
27
7
3
Wrocław
www.autowcentrum.pl
Jeżeli myślę o tym samym, to mam tak przy dosyć mocniejszym hamowaniu, np. gdy ktoś się wepcha na pasy i to chyba tylko z 2 na 1. Przy spokojnym podjeżdżaniu do świateł nie. Może nie jest to stuk, tylko wyraźne wbicie niższego biegu, jakbyś przy skrzyni manualnej nie wyrównał dobrze obrotów.
 

kamyk155

Well-Known Member
Nthusiast
Jun 15, 2018
683
809
93
Poland Gdynia
Tu masz to samo - przetłumacz translatorem:
 

Legalny

New Member
Oct 11, 2021
5
0
1
Poland
Jeżeli myślę o tym samym, to mam tak przy dosyć mocniejszym hamowaniu, np. gdy ktoś się wepcha na pasy i to chyba tylko z 2 na 1. Przy spokojnym podjeżdżaniu do świateł nie. Może nie jest to stuk, tylko wyraźne wbicie niższego biegu, jakbyś przy skrzyni manualnej nie wyrównał dobrze obrotów.
Dzięki! Wygląda na to, że mówimy o tym samym :)
 

piotrus1

New Member
Oct 19, 2021
5
0
1
Poland
Nie wiem czy to przypadkiem nie jest specyfika dwusprzęgłówek. Mamy Giuliettę Veloce i też to słychać, a Córka miała 10 letnie MiTo z taką samą skrzynią dwusprzęgłową i "klepało" bardzo wyraźnie a skrzynia działała bez zarzutu. Po zmianie oleju trochę przycichło ;-)
 

Tejlor

New Member
Nthusiast
May 14, 2021
27
7
3
Wrocław
www.autowcentrum.pl
Pewnie tak, choć to zależy dużo od oprogramowania. Dla przykładu pierwsze DSG zmieniały biegi bardzo gładko. To powodowało szybkie zużywanie się sprzęgieł i wprowadzili zmiany w oprogramowaniu przez co skrzynie zaczęły szarpać. Klienci wracali do serwisu, a Ci że teraz tak ma być.
 
  • Like
Reactions: piotrus1