• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

Czy to koniec z I30N?

wrummaniak

New Member
Jan 4, 2023
1
0
1
Rybnik, Poland
Witam, z przykrością czytam o tym, że nie będzie już kolejnych generacji modelu i30N że względu na kolejne wprowadzone normy. Normę EURO 7. Tak w wielkim skrócie, dwulitrowe turbodoładowane auta nie mają racji bytu. Bez ich elektryfikacji by się nie obeszło(czyt. hybrydy?) Czy przez to w niedalekiej przyszłości nadejdą pewne komplikacje związane z eksploatacją i wsparciem obecnych modeli? Dostępnością do części i aktualizacją softu jak w androidzie? Jakie są Wasze spostrzeżenia?
 
Kiedyś stary top gear pokazał na torze co znaczy norma euro dla porsche 911 , póki jechało 50km/h muskając gaz było elegancko , jak wcisnął Hamond gazulca normy poszły x10+. Wiadomo liczy się to co zostanie wygenerowane w kosmos a nie to co na diagnostyce.
W i20n mocno dorzuca paliwo by dogrzać kat + gpf , jeśli się jeździ po mieście na krótkich dystansach spalanie jest srogie co daje też duży syf w kosmos.
Dam ciekawszy przykład audi rs3 ~2019r , w EU miało gpf , na USA nie miało - modele produkowane w tej samej fabryce w Niemcach bodajże. Niemiaszki takie eko , a jednak na USA nie dorzucali eko sprzętu , hipokryzja ? Oczywiście ,że tak jak się spojrzy gdzie mają fabryki , skąd płacz i cackanie się z Rosją (btw w Rosji produkowano także kie czy hjundaje).
W EU mocne normy eko , a Ci co je wymyślają srają żarem w Indiach , RPA , Chinach , Tajwanie , dawniej Ukraina/Rosja , trochę też w Turcji , czyli krajach poza UE , gdzie narzucane Nam normy nie istnieją.
Czyli niby dbamy o Naturę , a realnie ograniczamy biedniejsze rozwijające się kraje UE , niedługo może wejść w życie zakaz używania amunicji z ołowiem - oczywiście w UE - spiekowa czy z bizmutu jest wielokrotnie droższa , nie wiem może paru ziomków ma fabryki takiej i rzuciło geldem odpowiednim w PE.
Takie me spostrzeżenia
 
Koniec i to na pewno. Hyundai jest zbyt mainstreamowy by ciułać kolejnego spaliniaka na przekur ekologom. Zamknęli rozwój spalinówek, więc to definitywny koniec.

Cieszmy się póki możemy. Mamy takie szczęście, że w tej biednej Polsce stać na jest (lub było przed podwyżkami :)) na najlepszego hot hatcha na rynku i nie żartuje mówiąc to :)

Jedyne wyjście to pójście w plugina ale w segmencie C takich aut się nie robi, a nawet w segmencie D pluginy kasują całą zabawę bo są zbyt ciężkie i źle się prowadzą.
 
Podbijam ten temat żeby stwierdzić, że w Polsce i30N jest juz definitywnie ubite. Problemy z zamówieniami są wszystkimi znane. To że ceny rosły wszystkiego też....

... ale nie tak cholernie wysoko jak w przypadku i30N. Wczoraj ktoś mnie uświadomił, że nowa generacja Cupra Leon w kombi (czyli że drożej) z 4x4 automat, brembo, asystentami, automatem parkującym, adaptacyjnym tempomatem itd kosztuje katalogowo tyle samo co hyundai czyli 210k (może 220k).

Ja oficjalnie przestaję już zachwalać i30N jako fajne auto do kupienia jako nowe bo obecnie jest to absolutny antyk w żenującej cenie. Nie wiem co tam ćpają w HMP ale przy takich cenach nie dziwię się, że w auta zalegają u dealerów którzy je mają na stocku. Mało bo mało ale kiedyś to było nie do pomyślenia.


Smutne czasy nadeszły. Hot hatche cechowała niska (stosunkowo) cena. Gdy kupowałem pierwsze i30N PFL to rozważałem bmw 330 za 220k ale przez koszty zdecydowałem się na i30N za 130k, a dzisiaj enka kosztuje tyle co bmw kiedyś :/
 
Kolega niedawno odebrał alfe giulie veloce w bajerze cena ~220tysia , a wóz nie ma porównania z hyundaiem , inna klasa , jakość ;)
Rozmawiałem ostatnio w salonie jak z dostawami n-ek , słabo , i20n ma mieć jakiś facelift więc już nie da się zamówić
 
Alfa po starej cenie, wiec nie do konca dobre porównanie. Tym nie mniej jest słabo. HMP robi w chuja dealerow, ci nie wydają zamówionych aut z gwarancja ceny i tak ten cyrk sie kreci.
 
Tak nie do końca koniec z N-ką. Na pewno na rynku polskim nie zakupimy już Fastbacka. Został wycofany. Jak pokazuje zdjęcie powyżej, po koniec 2023 miała pojawił się nowa odmiana i30. Ze względu na zmianę przepisów przez Unię Europejską, wszystkie debiuty nowych samochodów zostały przesunięte. Przełom 2023/2024 miał być debiutem Santa Fe, teraz będzie to przesunięte o kilka miesięcy. Tak samo jest z i30, a głównie z naszym i30 N.
Patrząc na to co dzieje się w branży motoryzacyjnej, za chwilę takie auta jak nasze N-ki znikną, Cieszmy się z chwilowej ich obecności. i20 N to rodzynek, rzadko pojawiający się na ulicach. i30 już widywane jest częściej. Jeszcze rzadszym widokiem jest Kona N. Elantry raczej nie zobaczymy, chyba że ktoś ze USA przywiezie.