• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Check out the i30 N Bible Here!

Awarie, akcje serwisowe, problemy itd.

#1
Serwusik! Jak tam? Czy doświadczyliście problemów z autkami jak koledzy z zagranicy? Ja miałem 2x usuwane skrzypienie z podszybia. Od pewnego czasu (nie zawsze) mam coś takiego, ze jak autko jest zimne to przez pierwsze 30-60 sekund, nie wiem jak to opisać... Gdy trzymam gaz w jednej pozycji np. Połowa gazu autem szarpie.. Muszę zgłosić na kolejnym przeglądzie. A tak wszystko elegancko, nie żałuje zakupu!
 
#2
Tego z szarpaniem przy zimnym też doświadczyłem ale dosłownie z 3-4 razy i wystarczyło wcisnąć gaz trochę mocniej ;) Poza tym bez zastrzeżeń.
 
#3
Czasem zdarzy się problem ze zmianą biegu z 5 na 6 ale rzadko. Nie zamierzam nic z tym robić, chyba że się pogorszy.
 
#5
Cześć,
od samego początku (2019-02-12) borykam się z problemem ściągania w prawo i wibracji na kierownicy. Mam dwa zestawy oryginalnych kół do Hyundaia i30n: 18" na zimę (Michelin PILOT ALPIN PA4) i 19" na lato (Pirelli P-ZERO PZ4).
Kierownica wibruje około 100-140 km/h co czuć również na siedzeniach. Ponadto samochód ściąga w prawo poza pas jezdni na odcinku każdych 100-150 metrów.
4 razy ustawiana geometria, dwa zestawy kół wyważane co najmniej 10 razy i nic nie pomogło...
Już nie wiem co robić.

Słyszałem, że więcej osób zgłaszało podobne objawy, więc może Hyundai zwróci na to w końcu uwagę.
 

spice

New Member
#6
Hej,

Wydaje mi sie, ze sciaganie w prawo wynika ze zjawiska zwanego torque steer i niestety nic nie jestesmy w stanie z tym zrobic, ale chetnie poslucham opinii innych forumowiczow.

U mnie wyglada to tak, ze jedynie w trybach ECO i NORMAL przy odpuszczonym lub lekko wcisnietym gazie jestem w stanie jechac prosto. Wystarczy jednak nieco mocniej wcisnac pedal gazu i wtedy momentalnie auto sciaga w prawo i mozna zaobserwowac lekki, samoczynny ruch kierownicy w prawo. W trybach SPORT i N zjawisko to jest jeszcze bardziej odczuwalne.

Przechodzilem ta sama historie co Ty, pare razy ustawiana zbieznosc, wywazanie kol, przekladanie kol z innej N'ki dostepnej w salonie, az w koncu kierownik serwisu postanowil przejechac sie innymi N'kami z salonu i wszystkie mialy dokladnie ten sam problem. Pozwolono mi rowniez osobiscie przejechac sie jedna z N'ek z salonu i powiem szczerze, ze sciagalo ja duzo gorzej niz moja.

Jestem wiec niezmiernie ciekaw, czy jest na forum osoba, ktorej N'ka jezdzi prosto w kazdym z trybow i przy wcisnietym gazie niekoniecznie na max'a.

Jezeli chodzi o wibracje, to u mnie przez pierwsze pare tysiecy tez wystepowal ten problem gdzies przy 130-140 a potem samoczynnie ustal z niewiadomych mi powodow.
 

spice

New Member
#8
Wogole ? Nawet przy mocniejszym przyspieszaniu w trybach SPORT badz N ?

Pytam, bo ponoc w kazdym z nowych Hot Hatch'y torque steer wystepuje. Jedynia nowa Honda Civic Type R nie ma tego problemu, wyjasnienie tu:


i tu:

 
Last edited:
#9
Może inaczej. Nie mam zwyczaju puszczania kierownicy podczas przyspieszania ale nie wyczuwam ciągnięcia w którąkolwiek ze stron podczas przyspieszania, mało tego żaden z moich kolegów którzy jeździli moim autem też tego nie zauważyli.
 
#10
@spice masz rację, ściąganie podczas przyspieszania jest zjawiskiem normalnym.
U mnie niestety problem występuje zawsze - nawet na luzie, czego nie ma w innych n'kach. Na autostradzie w zasadzie muszę cały czas na siłę kierownicę skręcać w lewo żeby jechać prosto. Powiem więcej, nawet jadąc pod prąd z pochyłością w lewo samochód momentalnie wraca w prawo na swój pas.. :)
Mam już przejechane 17 000 km i właściwie wydaje mi się, że problem się wręcz pogłębia.
 

spice

New Member
#11
@Torquenstain - No ja sie wlasnie caly czas zastanawiam sie czy sa jakies N'ki w ktorych ten problem nie wystepuje. Jezeli dobrze zrozumialem to miales okazje jezdzic innymi i tam bylo OK ? nie sciagalo ?

Ja juz troche temat odpuscilem, bo zalozylem ze to taka cecha tego auta i wszyscy sie z tym borykaja, ale jezeli faktycznie sa auta wolne od tej wady, to znow bede musial pomeczyc ASO zeby cos z tym zrobili :)

Do glowy przychodzi mi jeszcze jeden powod opisany tutaj:
https://n-cars.net/forums/threads/w...raight-with-new-tyres-on-how-i-fixed-it.2976/

chodzi o kalibracje steering angle sensor. Niestety w moim ASO jak pytalem o ten czujnik to nawet nie wiedzieli o jego istnieniu a co dopiero o kalibracji :(
 
#12
A mi dziś znów się coś dziwnego przydarzyło.. Mianowicie system info-rozrywki przestał pokazywać godzinę i datę. Nie mogę wejść w opcje czasowe w ustawieniach, próbowałem wszystkiego. Wyłączyłem auto, włączyłem, parowalem telefon, wi-fi i nic.. Miał ktoś podobny problem?
 

Top