1000 km, változó fordulatszám 3000 1/min alatt. Lehetőleg ne autópályázz hosszan.
Kerüld a hirtelen gázadást, hogy a turbó nagyot töltsön. Ne versenyezz vele. Hidegen semmiféle képpen ne adj hirtelen nagy gázt. Másra nagyon nem kell figyelni. Olaj csere utána nincs megadva hivatalosan, valaki lecseréli valaki nem. Igazából az első periódus 10.000km, én nem cseréltem le mert nagyon jó minőségű az olaj és nem is versenyzek vele, normál és nem városi körülmények között közlekedek vele általában, így én a 10.000-et már csak szakmából adódóan megfelelőnek tartom. Ha belvárosban használod vagy nagyon sok dugóval, akkor én ajánlanám 2-3 körül ledobni belőle.
12 havi szerviz költségek Hyundai márkaszervízben:Serviz költségekről tudtok valamit mondani?
Olajcsere garanciaidőn belül, féktárcsa, fékbetét, ....
Főleg gondolok itt a bejáratás utáni első szervizre... (kb 3-5e km után)
Köszi
Információk a motorolaj témához.12 havi szerviz költségek Hyundai márkaszervízben:
Motorolaj 4.3 L 22613 Ft,
...
Információk a motorolaj témához.
Nekem a Hyundai márkaszervíz az ENI (AGIP) Carrera P SAE 0W-30, ACEA A5/B5, vagy ACEA C2 specifikációjú olajra cserélt az olajcsere szervizkor.
A 'User manual' is ezt írja elő a szükséges minimális teljesítmény szintű olajnak. (Pontosítva: ACEA C2 vagy magasabb.)
Tudnivalók röviden az ACEA európai szabvány motorolaj teljesítmény fokozatokról.
Jelölések:
A:benzin motor
B:dízel motor
C:dízel motor részecskeszűrővel
ACEA teljesítmény szint a HTHS 150c°-os nagy terhelésű viszkozitást adja meg.
(HTHS= nagy hőmérséklet nagy nyírás) Értéke 3.5 alatt kritikus lehet, mert megszakadhat az olajfilm nagy igénybevételkor a főtengely csapágyaiban.
Ha ez <3.5 akkor 'vékony' olajról beszélünk. Ha >3.5 akkor 'vastag' olajról.
ACEA A1-A2 és C1-C2 <3.5 - 'vékony' olajnak mondharó. (A1-A2 jelölés 2016-tól megszűnt)
ACEA A3-A4, B3-B4 és C3-C4 >3.5 - 'vastag' olajnak számít.
ACEA A5-B5 és C5 <3.5 - 'vékony' olajnak számít.
Tehát C1, C2, C5 és A5, B5 kisebb HTHS ellenállású (viszkozitású) olaj, a motor ezzel 1-2%-al kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
A3-A4, B3-B4 és C3-C4 nagyobb HTHS ellenállású (viszkozitású) motorolajnak számít. Nagy motor terheléskor az olajfilm stabilabb ekkor az akár 170 c°-os főtengely sikló csapágyakban.
Konklúzió:
Az általam felkeresett magyar Hyundai márkaszervíz a minimum specifikációt teljesítő motorolajra cserélte a motorolajat.
Gépkönyv (használati utasítás) ajánlása a Shell Helix 0W-30 ACEA C2 vagy magasabb olaj.
(Pontos típus: Shell Helix Ultra ECT C2 / C3 OW-30 fully synthetic.)
Tehát az ajánlott Shell Helix Ultra ECT teljesíti az ACEA C3 teljesítmény szabványt!
Fontos felfigyelni arra, hogy a 'vastag-vékony' HTHS teljesítmény szint határ pont az ACEA C2 és C3 között van.
Tehát nagyon nem mindegy, hogy C2-es 'vékony', vagy C3 'vastag' a felhasznált motorolaj.
Az USA-ban és D-Koreában folyamatos a visszahívás az i30 n-be is szerelt Hyundai (Kia) Theta Ii motor főtengelyek beállása miatt.
Tipikusan autópálya tempónál beáll a főtengely, kiüti a leszakadó hajtókar a motorblokk oldalát, a kifolyó olaj meg felgyújta az autót.
Főtengely élek sorja hibálya miatt megszakadó olajfilm a csapágyakban hibát azonosított és nevezett meg a gyártó.
Ezt figyelembe véve cseréltessetek motorolajat az autótokban!
Tele az infóval a világsajtó.Köszi az infót!
Amúgy én úgy tudom hogy ennél a motornál hiába Theta II ez már a revisioned, és a főtengely kenesi probléma orvosolva van. Ezeket az N-és infókat hol hallottad főtengely témában?
...
Illetve milyen a sima C3-as Helix? A kapható Helix ultra C2/C3 ergó mindkettőt teljesíti és nem az alacsonyabbat :S C4-es nem is kapható 0W-30-ba ebből sem C5. Castrol ami van az aranydobozos EDGE ami teljesíti szintén a C3-at, Motul stb. De ebbe a viszkozitásba nem is kapható C4 vagy C5. A legmagasabb C3 amit a Helix is teljesít a C2-vel együtt. Mindekét C-s minősítés nagy teljesítményű motorokra vonatkozik a C4- csak a Citroen miatt lett felvíve anno. A hamutartalma ami a különböző de a Helix mindkettőt teljesíti.