• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

Üzemeltetési kérdések-válaszok

fehege

Member
Nov 6, 2018
45
31
18
Hungary
A műszerfal tetején középen a szélvédő tövében, az álló motornál piros villogó led mit jelez?
Mert nálam ugyan úgy villog a led zárt autónál élesített riasztóval. Mint nyitott ajtózáraknál nem éles riasztóval.
 
A navigáció forgalmi infó beállítását kérdezte egy sorstárs. (Választ átmozgattam ide a "Köszönj be" topikból.)
Tom-Tom a gyári navi, aminél csak állandó internet kapcsolat esetén van forgalmi info meg sebesség mérésre (Véda) figyelmeztetés. (Tom-Tom Live vagy mi a fene a funkció neve.)

Én a mobilnetet osztom WiFi Hot-Spotként az autónak. (Minimális, szinte észrevehetetlen a felhasznált adatkapcsolat naponta.) Az autó navigáció beállítások menüben ilyenkor engedélyezni lehet a sebességmérésre figyelmeztetést. Ez működik, kipróbáltam, korrektül jelzett nekem.
(Meg elvileg kapod majd a torlódásokról az infót. Azért elvileg, mert ezt még nem láttam működni, lehet nem megy ez a funkció.)

Csak egyszer kell beállítani. Utána ha az autó WiFi aktív és érzékeli a telefonod WiFi Hot Spot-ját, automatikusan csatlakozik a Hot Spot-hoz, és a Tom-Tom Live navi funkció is mindig aktív lesz automatikusan
 
  • Like
Reactions: Semir333
Érdekesség az i30N turbófeltöltőkről.

Egy i30N Performance 275 LE autó turbóján a feliratok:

TD04L6-13WDT-10. 0T
S/N:L0217046
P/N:28231-2GTB1
K/N:50124-01020
Keyyang Precision CO. , LTD

Egy i30N 250 LE turbóján a feliratok:

TD04L6-13WDT-10. 0T
S/N:I1217011
P/N:28231-2GTB1
K/N:50124-01020
Keyyang Precision CO. , LTD.

Az első sor a modell # (típus azonosító).
Jól láthatóan egyforma a két autón.
Lényegében a többi adat is megegyezik.
Ugyan az a turbófeltöltő üzemel mindkét autóban.

Tehát a +25 LE a Performance autókban a motorvezérlő (ECU) programból adódik. Nem a nagyobb teljesítményű motorblokk vagy turbófeltöltő adottságból.
(A két autó max nyomatéka nem véletlenül azonos - 353 Nm.)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Semir333
Sziasztok,
Azt hallottam, hogy a hátsó toronymerevítő könnyen kiszerelhető. Volt már valakinek dolga ezzel, kellett kiszerelni mondjuk egy nagyobb csomag szállítása miatt?
 
4 Csavar tartja, azokat kiszedve kiemelhető. Viszonylag könnyű emiatt. Nekem még nem kellett kiszednem semmihez, de azért biztos megérezni a kanyarokban hogy ott az a merevítés! Szerintem annyit megér amennyiért adják.
 
  • Like
Reactions: Szollosiaki
Serviz költségekről tudtok valamit mondani?
Olajcsere garanciaidőn belül, féktárcsa, fékbetét, ....
Főleg gondolok itt a bejáratás utáni első szervizre... (kb 3-5e km után)
Köszi
 
Én ezeket az előzetes ajánlatokat kaptam:

"A következőképpen nézz ki a szervízelése az I30 N 275 le gépkocsinak.
(0W30 C2 Motor olaj)
10.000 km -ént Motor olaj és szűrő csere ami kb 40 000 .Ft
30.000.km-ként vagy évente Általános karbantartás,ami tartalmaz motor olaj és szűrő cserét,pollenszűrő cserét,fékolaj cserét,és egy komplett átvizsgálást.Ez kb: 70.000.-Ft
60.000.-km-ként vagy két évente Általános nagy karbantartás ami tartalmaz motor olaj és szűrő cserét,pollenszűrő cserét,levegőszűrő cserét,fékolaj cserét,és egy komplett átvizsgálást.Ez kb 85.000.-Ft
Gyújtó gyertya csere: 75.000.km-ént ami ára kb: 50.000.-Ft
90.000.-km-ként külső szíjkészlet csere: kb50.000.-Ft
Első fékbetét ára 41.000.-Ft
Hátsó fékbetét ára: 31.500.-Ft"
 
  • Like
Reactions: Szollosiaki
1000 km, változó fordulatszám 3000 1/min alatt. Lehetőleg ne autópályázz hosszan.
Kerüld a hirtelen gázadást, hogy a turbó nagyot töltsön. Ne versenyezz vele. Hidegen semmiféle képpen ne adj hirtelen nagy gázt. Másra nagyon nem kell figyelni. Olaj csere utána nincs megadva hivatalosan, valaki lecseréli valaki nem. Igazából az első periódus 10.000km, én nem cseréltem le mert nagyon jó minőségű az olaj és nem is versenyzek vele, normál és nem városi körülmények között közlekedek vele általában, így én a 10.000-et már csak szakmából adódóan megfelelőnek tartom. Ha belvárosban használod vagy nagyon sok dugóval, akkor én ajánlanám 2-3 körül ledobni belőle.
 
  • Like
Reactions: Szollosiaki
1000 km, változó fordulatszám 3000 1/min alatt. Lehetőleg ne autópályázz hosszan.
Kerüld a hirtelen gázadást, hogy a turbó nagyot töltsön. Ne versenyezz vele. Hidegen semmiféle képpen ne adj hirtelen nagy gázt. Másra nagyon nem kell figyelni. Olaj csere utána nincs megadva hivatalosan, valaki lecseréli valaki nem. Igazából az első periódus 10.000km, én nem cseréltem le mert nagyon jó minőségű az olaj és nem is versenyzek vele, normál és nem városi körülmények között közlekedek vele általában, így én a 10.000-et már csak szakmából adódóan megfelelőnek tartom. Ha belvárosban használod vagy nagyon sok dugóval, akkor én ajánlanám 2-3 körül ledobni belőle.

Köszi,
Több helyről hallom, hogy 3-5e km-eket kell "finoman" járni vele, mielőtt bevillantanád a ledsort a műszerfalon.
Meg tudom állni, a hosszútávú befektetés miatt, hogy ne durrogtassam... (bár nem lesz egyszerű)... :)
Főleg rövideket fogok vele járni első időben (melóba 15km oda-15 vissza) országút/kisváros nem sok araszolással, de persze ha a bejáratás azt kívánja "bevállalok" valami nagyobb trip-et... :D
 
Serviz költségekről tudtok valamit mondani?
Olajcsere garanciaidőn belül, féktárcsa, fékbetét, ....
Főleg gondolok itt a bejáratás utáni első szervizre... (kb 3-5e km után)
Köszi
12 havi szerviz költségek Hyundai márkaszervízben:
Motorolaj 4.3 L 22613 Ft,
Fékolaj 0.5 L 2889 Ft,
Olajszűrő 2963 Ft,
Olaj leereszt. csavar alátét 378 Ft,
Pollenszűrő 8685 Ft,
Segédanyag 763 Ft,
12 havi szerviz munkadij 25886 Ft.
Összesen 64227 Ft

Nincs bejáratás utáni kötelező első olajcsere szervíz 3-5e km után.
A gyári motorolaj 5-10e km üzemi terheléstől függő futás után cserélendő, vagy 12 hónap elteltével.
A használati utasításban részletesen ismertetik, hogy mi a kerülendő a bejáratás alatt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Szollosiaki
12 havi szerviz költségek Hyundai márkaszervízben:
Motorolaj 4.3 L 22613 Ft,
...
Információk a motorolaj témához.
Nekem a Hyundai márkaszervíz az ENI (AGIP) Carrera P SAE 0W-30, ACEA A5/B5, vagy ACEA C2 specifikációjú olajra cserélt az olajcsere szervizkor.
A 'User manual' is ezt írja elő a szükséges minimális teljesítmény szintű olajnak. (Pontosítva: ACEA C2 vagy magasabb.)

Tudnivalók röviden az ACEA európai szabvány motorolaj teljesítmény osztályokról.
Jelölések:
A:benzin motor
B:dízel motor
C:dízel motor részecskeszűrővel

ACEA teljesítmény szint a HTHS 150c°-os nagy terhelésű viszkozitást adja meg.
(HTHS= nagy hőmérséklet nagy nyírás) Értéke 3.5 alatt kritikus lehet, mert megszakadhat az olajfilm nagy igénybevételkor a főtengely csapágyaiban.
Ha ez <3.5 akkor 'vékony' olajról beszélünk. Ha >3.5 akkor 'vastag' olajról.
ACEA A1-A2 és C1-C2 <3.5 - 'vékony' olajnak mondharó. (A1-A2 jelölés 2016-tól megszűnt)
ACEA A3-A4, B3-B4 és C3-C4 >3.5 - 'vastag' olajnak számít.
ACEA A5-B5 és C5 <3.5 - 'vékony' olajnak számít.

Tehát C1, C2, C5 és A5, B5 kisebb HTHS ellenállású (viszkozitású) olaj, a motor ezzel 1-2%-al kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
A3-A4, B3-B4 és C3-C4 nagyobb HTHS ellenállású (viszkozitású) motorolajnak számít. Nagy motor terheléskor az olajfilm stabil marad az akár 170 c°-os főtengely sikló csapágyakban.

Konklúzió:
Az általam felkeresett magyar Hyundai márkaszervíz a minimum specifikációt teljesítő motorolajra cserélte a motorolajat.
Gépkönyv (használati utasítás) ajánlása a Shell Helix 0W-30 ACEA C2 vagy magasabb olaj.
(Pontos típus: Shell Helix Ultra ECT C2 / C3 OW-30 fully synthetic.)
Tehát az ajánlott Shell Helix Ultra ECT teljesíti az ACEA C3 teljesítmény szabványt!

Fontos felfigyelni arra, hogy a 'vastag-vékony' motorolaj HTHS teljesítmény szint határ pont az ACEA C2 és C3 között van.
Tehát nagyon nem mindegy, hogy C2-es 'vékony', vagy C3 'vastag' a felhasznált motorolaj.

Az USA-ban és D-Koreában folyamatos a visszahívás az i30 N-be is szerelt Hyundai (Kia) Theta II motor főtengelyek beállása miatt.
Tipikusan autópálya tempónál beáll a főtengely, kiüti a leszakadó hajtókar a motorblokk oldalát, a kifolyó olaj és benzin felgyújta az autót.

Főtengely élek sorja hibája miatt megszakadó olajfilm a csapágyakban hibát azonosított és nevezett meg a gyártó.
Ezeket az infókat figyelembe véve cseréltessetek motorolajat az autótokban!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Semir333
Információk a motorolaj témához.
Nekem a Hyundai márkaszervíz az ENI (AGIP) Carrera P SAE 0W-30, ACEA A5/B5, vagy ACEA C2 specifikációjú olajra cserélt az olajcsere szervizkor.
A 'User manual' is ezt írja elő a szükséges minimális teljesítmény szintű olajnak. (Pontosítva: ACEA C2 vagy magasabb.)

Tudnivalók röviden az ACEA európai szabvány motorolaj teljesítmény fokozatokról.
Jelölések:
A:benzin motor
B:dízel motor
C:dízel motor részecskeszűrővel

ACEA teljesítmény szint a HTHS 150c°-os nagy terhelésű viszkozitást adja meg.
(HTHS= nagy hőmérséklet nagy nyírás) Értéke 3.5 alatt kritikus lehet, mert megszakadhat az olajfilm nagy igénybevételkor a főtengely csapágyaiban.
Ha ez <3.5 akkor 'vékony' olajról beszélünk. Ha >3.5 akkor 'vastag' olajról.
ACEA A1-A2 és C1-C2 <3.5 - 'vékony' olajnak mondharó. (A1-A2 jelölés 2016-tól megszűnt)
ACEA A3-A4, B3-B4 és C3-C4 >3.5 - 'vastag' olajnak számít.
ACEA A5-B5 és C5 <3.5 - 'vékony' olajnak számít.

Tehát C1, C2, C5 és A5, B5 kisebb HTHS ellenállású (viszkozitású) olaj, a motor ezzel 1-2%-al kevesebb üzemanyagot fogyaszt.
A3-A4, B3-B4 és C3-C4 nagyobb HTHS ellenállású (viszkozitású) motorolajnak számít. Nagy motor terheléskor az olajfilm stabilabb ekkor az akár 170 c°-os főtengely sikló csapágyakban.

Konklúzió:
Az általam felkeresett magyar Hyundai márkaszervíz a minimum specifikációt teljesítő motorolajra cserélte a motorolajat.
Gépkönyv (használati utasítás) ajánlása a Shell Helix 0W-30 ACEA C2 vagy magasabb olaj.
(Pontos típus: Shell Helix Ultra ECT C2 / C3 OW-30 fully synthetic.)
Tehát az ajánlott Shell Helix Ultra ECT teljesíti az ACEA C3 teljesítmény szabványt!

Fontos felfigyelni arra, hogy a 'vastag-vékony' HTHS teljesítmény szint határ pont az ACEA C2 és C3 között van.
Tehát nagyon nem mindegy, hogy C2-es 'vékony', vagy C3 'vastag' a felhasznált motorolaj.

Az USA-ban és D-Koreában folyamatos a visszahívás az i30 n-be is szerelt Hyundai (Kia) Theta Ii motor főtengelyek beállása miatt.
Tipikusan autópálya tempónál beáll a főtengely, kiüti a leszakadó hajtókar a motorblokk oldalát, a kifolyó olaj meg felgyújta az autót.
Főtengely élek sorja hibálya miatt megszakadó olajfilm a csapágyakban hibát azonosított és nevezett meg a gyártó.
Ezt figyelembe véve cseréltessetek motorolajat az autótokban!

Köszi az infót!
Amúgy én úgy tudom hogy ennél a motornál hiába Theta II ez már a revisioned, és a főtengely kenesi probléma orvosolva van. Ezeket az N-és infókat hol hallottad főtengely témában?
 
  • Like
Reactions: fehege
Köszi az infót!
Amúgy én úgy tudom hogy ennél a motornál hiába Theta II ez már a revisioned, és a főtengely kenesi probléma orvosolva van. Ezeket az N-és infókat hol hallottad főtengely témában?
Tele az infóval a világsajtó.

Már êvek óta azt mondják, hogy a Theta II motorok főtengely sorjátlanító technológiáját lecserélték, és csak az USA motorgyárat érintette.
2018 év végén aztán megint az USA-ban majd D-Koreában is visszahívás lett ugyan ezen okok miatt. Mert kiderült, hogy az új ultrahangos főtengely sorjátlanító is megbízhatatlan.

Az i30 N-be szerelt Theta II turbo GDI motorok is ebben a visszahívásban érintett koreai motor gyárban készültek és készülnek ...
Ezért a sajnálatos tényektől elvonatkoztatva érdemes átgondolni a Hyundai Theta II motor tragédiát.

Első ránézésre megállapítható, hogy az ACEA C2 osztályú motorolaj az üzemanyag megtakarításra kihegyezett turbo motorokba való.
Aki egy ilyen motorokkal szerelt autó flottát üzemeltet, annak fontos lehet az autónként 1-2% üzemanyag megtakarítás.
Mezei felhasználónak meg ez nagyon nem fontos szempont.

Az ACEA C3 vagy C4 meg a nagy teljesítményű turbó motorok ideálisabb motorolaja. Mezei felhasználónak ez inkább a fontos szempont. Még akkor is, ha nem hajtja pályán az i30 N-t.

Figyelembe véve, hogy nekem a márkaszervíz 5270 Ft/liter áron számlázta ki a C2 teljesítmény szintű motorolajat. (Amit ő egy 205 literes hordóban megvásárolt 2467 Ft/L áron.) Simán megveheti jobb áron bárki egy kiskerben a Hyundai által ajánlott Shell Helix Ultra 0W30 ACEA C3-at tudó olajat, vagy bármilyen márkajú 0W30 ACEA C3 vagy C4 olajat.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Semir333
Motorolaj témában még figyelemre méltó, hogy a Hyundai által előírt motorolaj ACEA C osztályú.
Ezek a motorolajok csökkentett kén és foszfor tartalmúak, hogy minêl kevesebb hamu képződés legyen a motorolajban. Mert ez nagyban károsítja a részecskeszűrőket.

A gond ezzel az, hogy pont ezek az összetevők a legjobb szilárd adalékként kerülnek az alapolajba. Funkciójuk az utolsó lépcsős surlódás csökkentés lenne. Amikor már 'mindennek vége' - akkora a surlódó felületek között a nyomás és a hőmérséklet - megszakadt az olajfilm. Ezek a motorolaj adalékok ekkor védik a leghatékonyabban a kopó fémfelületeket.

Persze ezeket a szilárd kén és foszfor alapú kopásvédő összetevőket az ACEA C osztályban próbálják kiváltani minél jobb folyékony olaj alapú surlódás csökkentőkkel.
(A kén-foszfor alapú szilárd adalékok a második kopásvédő lépcsőt biztosítják a motorolajban. Folyékony surlódás és kopás csökkentő összetevőket alapból tartalmaz minden motorolaj.)
Amik végszükségben láthatóan a Hyundai Theta II turbó motorokban nem sokat értek.

Ez is egy külön agyrém, hogy nem részecskeszűrős és nem dízel motorok miért ACEA C osztályú motorolajjal futottak. Mi a fenének nem volt jó a benzin sportmotorok ACEA A3-A4 osztálya?

Több sebből vérzik ez a Hyundai Theta II turbó GDI 2.0 motor sztori. A visszahívása motor cserét jelent, több százezres nagyságrendben. (Ehhez is bírósági ítéletek sora kellett.) Ezt a szégyent ...
Remélhetjük, hogy ennek vége?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Semir333
Én amit eddig láttam a 2.0 és 2.4 GDI motorokat érintette 2012 előtti gyártásokban, utána nem. Sehol nem láttam cikket 2018-as motorokra illetve PD i30-ra. Csak hogy most történnek a vissza hívások. És a márka szervíz elfogadta azt hogy te jobb minőségű olajat vittél be, és azzal cseréltetted?
Illetve milyen a sima C3-as Helix? A kapható Helix ultra C2/C3 ergó mindkettőt teljesíti és nem az alacsonyabbat :S C4-es nem is kapható 0W-30-ba ebből sem C5. Castrol ami van az aranydobozos EDGE ami teljesíti szintén a C3-at, Motul stb. De ebbe a viszkozitásba nem is kapható C4 vagy C5. A legmagasabb C3 amit a Helix is teljesít a C2-vel együtt. Mindekét C-s minősítés nagy teljesítményű motorokra vonatkozik a C4- csak a Citroen miatt lett felvíve anno. A hamutartalma ami a különböző de a Helix mindkettőt teljesíti.
 
Last edited:
Folyamatos napjainkig a probléma ...
Érintettek benne új garanciális és garancia időn túli autók. (Zömében valóban garancián túl jelentkező probléma, mert futott km függő a siklócsapágyak beállása.)
Per társaságok alakultak a témában.

Az i30 N-be épített Theta II Turbo GDI 2.0 motor nem egy egyedi, unikális motor. A Hyundai-Kia rakja ezt a világban minden nagy teljesítményű autójába. Csak az benne a 'különleges', hogy egy kompakt bódéba került.

Én nem vittem az olajcsere szervízhez jobb minőségű olajat. Azt rakták bele a márkaszervízben amit leírtam. Ez volt a legjobb, motor specifikus olajuk.

Hyundai-nál van lehetőség hozott karbatartási anyag beépítésére garancia idő alatt is. Viszed a számlát, hogy kitől -megbízható hiteles forrásból- szerezted be.
A márkaszervíz rögzíti a szervíztörténetben, hogy milyen 'idegen' anyagot épített be.
Ez jó indok lesz, hogy később kihátráljanak a felelősség alól.
Aztán, ha beáll a motor főtengely pereskedhetsz velük a bíróságon.
(Amit különben sem kerülhetnél el, mert csak azokban az országokban van a Theta II motorokra visszahívás, ahol pereket vesztettek.)
Kb. ez lesz a helyzeteted.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Semir333
...
Illetve milyen a sima C3-as Helix? A kapható Helix ultra C2/C3 ergó mindkettőt teljesíti és nem az alacsonyabbat :S C4-es nem is kapható 0W-30-ba ebből sem C5. Castrol ami van az aranydobozos EDGE ami teljesíti szintén a C3-at, Motul stb. De ebbe a viszkozitásba nem is kapható C4 vagy C5. A legmagasabb C3 amit a Helix is teljesít a C2-vel együtt. Mindekét C-s minősítés nagy teljesítményű motorokra vonatkozik a C4- csak a Citroen miatt lett felvíve anno. A hamutartalma ami a különböző de a Helix mindkettőt teljesíti.

Mit nem értesz ezen? A Shell Helix Ultra 0W30 ACEA C3 osztályú olaj. Ez már 'vastag' olaj, Mert a HTHS >3.5.

Nekem a Hyundai márkaszervíz ENI (AGIP) 0W30 ACEA C2 ( megfelel A5/B5-nek is) 'vékony' olajra cserélt. ACEA C3-at nem tartanak raktáron.

Arra figyelj, hogy a C5 nem 'vastag' olaj! A HTHS ennél is <3.5. (Az ACEA szabvány ilyen fura.)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Semir333
A mi motorunk már nem érintett ebbe (G4KH) főleg hogy a 3. revízion már rég átesett. Az N szerintem még a 4.en is az N márka alatt. A Theta II-es motorokat érintő probléma 2011-2013-ig érintett 2.0 és 2.4-es motorkat érintette főképpen, azokat is magasabb futás teljesítménynél, és főképp olyan helyeken mely motorokra nem az EU szabványai érvényesek. Ezen felül a probléma még 2015-ig jelen volt egyes gépjárművekben. Van olyan al modell amelynél az első generációs Theta II-vel árulták 2017-ben is, olyan országokban melynél olcsón akarták tartani az árat. Ott felütheti a fejét ugyebár a probléma 2017-ig egyes típusokba. A főtengely 2013-ban anyagváltoztatáson ment keresztül, ez a hiba 2015-ig még a csapágy függvényében kisértette a modelleket. 2015-től már egyetlen revizionált modellben sem volt semmifajta probléma. Megtévesztő lehet hogy 2016-2018 között voltak esetek, de nem egyenlő azzal hogy az újakban is. a PD- szériájú modellek már a legfrisebb revizióval jönnek, amelyben ezek a hibák rég küszöbölve lettek. Csak fel van fújva nagyon, meg sok darab került eladásra belőle. BMW-nél is volt ilyen tekintsünk vissza az első N-szériás motorkra vagy az első széirás TSI-kre amik tépkedték a láncot, meg beálltak stb. stb. nagy por kavarás van belőle utána meg javítják. Szóval ne ilyedjen meg senki a mi motorunk már nem szenved ilyen fajta betegségtől. Természetesen ettől függetlenül a fent említett olajcsere periódus betartása erősen ajánlott, minőségi motorolajból az előirt specifikációval. Ezen felül, erősebb használat mellett, mint más motornál is ajánlott a sűrűbb olajcsereperiódus.