• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Check out the i30 N Bible Here!

Üzemeltetési kérdések-válaszok

fehege

Member
Nov 6, 2018
45
30
18
Hungary
Köszi az infót!
Amúgy én úgy tudom hogy ennél a motornál hiába Theta II ez már a revisioned, és a főtengely kenesi probléma orvosolva van. Ezeket az N-és infókat hol hallottad főtengely témában?
Annyi még az infóm a témában, hogy egy magyar szervizelésű Hyundai i30 N Performance autóban motort cseréltek 2018-ban. A márkaszervíz szerelő henger hibáról tudott.
"Nem tudni mit csinált vele a tulajdonosa." - volt rá a szervízben a szakmabeliek reakciója. :)
Persze lehetett bármi - ez sosem publikus.
 
Last edited:

fehege

Member
Nov 6, 2018
45
30
18
Hungary
Kis kedélyes esszencia motor hiba témában.
(Netről szösszenet 1 mp keresés után.)
Link közel múlt ...
Link amiből lett a közel múlt ...

Azért nagyobb a gáz, mint amit a Hyundai kommunikál. Van itt konstrukciós hiba, meg minden más hajmeresztő problémára utalás. o_O
A Hyundai Theta II Turbo GDI 2.0 és 2.4 szívó motornál nincs ma hírhedtebb autó motor a világon.
Jogosan merülhet fel bárkiben. Ki az az idióta, aki egy ilyen családfával bíró autót megvásárol? :D
 
Last edited:

Semir333

Active Member
Aug 18, 2018
124
86
28
Hungary
Igen, ezekben a mienk nincs benne. Ahogyan említettem ezek az előzőt már a főtengely anyagcsere utáni motorok 2015-ig bezárólag. Illetve kinn ezek az autók nem a mostani Revisioned típusú motorokat kapták meg (Hyundai Electronic Parts Catalog szerint is meg lehet őket nézni) Ezek Revision előtti motorok. Illetve ahogy említettem nem EU-s szabvány szerintiek. Az itthoni szerintem lazán egy hideg boyracerkedés volt. Már ha ránézel ezekre a motorokra robbantottba teljesen más felépítésűek.
 
  • Like
Reactions: fehege

Ppole82

New Member
Feb 3, 2019
15
3
3
Hungary
Kis kedélyes esszencia motor hiba témában.
(Netről szösszenet 1 mp keresés után.)
Link közel múlt ...
Link amiből lett a közel múlt ...

Azért nagyobb a gáz, mint amit a Hyundai kommunikál. Van itt konstrukciós hiba, meg minden más hajmeresztő problémára utalás. o_O
A Hyundai Theta II Turbo GDI 2.0 és 2.4 szívó motornál nincs ma hírhedtebb autó motor a világon.
Jogosan merülhet fel bárkiben. Ki az az idióta, aki egy ilyen családfával bíró autót megvásárol? :D

Hallottam én is erről az anomáliáról, van ahol azt mondták az N30 már nem érintett, (gondolom kitalálod hol) van aki azt mondja benne van az is, szerencsére nálam nem "sürgős" a vétel, így simán belefér hogy kivárok még, hátha lesz valami infó.

Remélem nem lesz semmi, mikor a Focus RS-sel szemeztem, kiderült a hengerfej-tömítés probléma.... elég lesz már :)
 

mpmope

New Member
Feb 9, 2019
6
0
1
hungary
Szuper, én május végén venném az i30n-et, hosszas keresgélés után :)
Nem szívesen adnék ki 10 millát egy ketyegő szerkezetre....

Semir: remélem igazad van/lesz
 

fehege

Member
Nov 6, 2018
45
30
18
Hungary
A fő probléma, hogy a Hyundai azt állítja a visszahívás dokumentációban, hogy a főtengely beállásnak előjelei vannak.

"Indications of a worn connecting rod bearing include:
1. Knocking noise from the engine
2. Reduced power and/or hesitation
3. Illumination of the “Check Engine” warning lamp
4. Illumination of engine oil pressure warning lamp."

A visszahívott Theta II motorokat a màrkaszervizek megfülelik zajt keresve, mert persze a 2-3-4 beszédes jelzések nagyon nem tipikusak, senkinél nem jelentkeznek.
Ha nincs kopogás, minden rendben - mondják a tulajoknak. És útnak engedik az autókat.
Ezek a hibás motorok meg szépen összetörik magukat, mert nem jelentkezik előre minden esetben kopogás a főtengely csapágyakból.
Mint ennél a VW Golfnál ... Link

Ez nagyban függ a csapágy kopásképétől.
Okot itt nagyon jól elemezték ... Link

Szóval, hiába fülel kopogás után a Hyundai márkaszervíz, van olyan csapágy kopás - pld. pittinges - aminél nics előzetes figyelmeztető hang tünet.
Persze ezt ők is nagyon jól tudják. :)
 
Last edited: