• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

of which region are you

Verbruik zou moeten minderen normaal hoor. 9l moet lukken. 500 km met een tank. Hangt idd wel sterk af van rijstijl
Verbruik zou na een paar duizenden tot 10000 km moeten verminderen zei de verkoper.
Even afwachten en blijven doorrijden dan. :)
Tot hier toe heb ik maar redelijk korte afstanden gereden, met veel verkeer en stoplichten, maar nog niet echt boven de 4000 toeren opgetrokken. Verder geweldige wagen!
 
Dagelijkse verplaatsing naar en van mijn werk is 40 km. Daar geraak ik op een vlotte maar toch rustige manier (niet hoog in toeren de ganse rit) aan 9 liter. Bij andere ritten dan naar en van mijn werk, geniet ik van zijn potentieel en dan kom ik aan 11 liter of meer. Dus gemiddeld verbruik op mijn boordcomputer is +/-10 liter. Wat me wel opvalt is dat het rijbereik op de boordcomputer optimistisch is. Ik geraak niet aan het aantal km's dat hij bij een volle tank aangeeft (bij bijna lege tank het aantal gereden km's optellen met die van het resterend rijbereik). Het lijkt me ook dat de eerste km's die ik rijd een serieuze invloed hebben op het verbruik.
Ik kan leven met het verbruik want de i30n is toch een serieuze machine en dat heeft natuurlijk zijn tol.
Verder ben ik in blijde verwachting van mijn winterwielen/banden. Ik heb gekozen voor Proline PXF mat grafiet. De maat is 18inch met, op aanraden van mijn bandenleverancier, Hankook-banden. Ik ben benieuwd...
 

Attachments

  • prolinePXF.jpg
    prolinePXF.jpg
    162.4 KB · Views: 9
  • Like
Reactions: Julle
Die eerste kms zijn inderdaad heel bepalend. Als je daar bv 5 km 70km/u kan rijden zonder te stoppen scheelt dat heel veel t.o.v. bv stadsverkeer.
 
Vandaag 2 N's gezien in Heist-op-den-Berg: 1 blauwe aan Gijsbrechts en een witte aan het station. Mensen van hier?
 
Welkom Bossie en proficiat met jouw aankoop! Het was leuk jouw in Beervelde te ontmoeten ;-)
Was inderdaad een leuke toevalligheid :cool: Heb nog ff'kes YEAH geroepen mee een gebalde vuist toen ge aan het knallen waart aan de verkeerslichten :D:D
 
Hahaha, ik vind het altijd jammer dat je het enkel van uit de auto hoort maar nooit van erbuiten. Bij deze heb jij dat probleem niet meer! ;)
 
Deze avond ergens rond 19u30 een rode hatch met witte striping tegengekomen in de buurt van de Ghelamco, iemand van hier? En welkom 'Brijzer'! Have fun en we komen elkaar mss wel eens tegen want ik ben van Buggenhout;)
 
  • Like
Reactions: jeroenvde
Deze avond ergens rond 19u30 een rode hatch met witte striping tegengekomen in de buurt van de Ghelamco, iemand van hier? En welkom 'Brijzer'! Have fun en we komen elkaar mss wel eens tegen want ik ben van Buggenhout;)
Buggenhout das zeker niet ver ! Ik werk in buggenhout :eek: Hebt gij ene in performance blue ?