• Welcome to N-cars.net - the largest Hyundai N car forum. Check out the model specific sections below and scroll down for country specific forums. Scroll down for i20 N, Kona N and Tuscon N forums! Check out the i30 N Bible Here!

Tweedehands waarop letten

Wouter

Member
Feb 23, 2018
50
27
18
34
Belgium
Ik ga binnenkort kijken naar een tweedehands i30N van de eerste generatie bij een Hyundai dealer, dus zonder GPF en mogelijk met problematische ECU/naftpomp/5de en 6de versnelling. Kan ik de dealer vragen om iets preventief te vervangen (om te vermijden dat er problemen zouden zijn wanneer de garantie is vervallen) of is dit te veel gevraagd?

Waarop moet of kan ik nog letten? Kan ik bijvoorbeeld zelf zien of de ECU/naftpomp reeds vervangen is, zijn er nog kinderziektes geweest die ik over het hoofd zie en gemakkelijk kan controleren of voelen tijdens een testrit?

Alvast bedankt!
 
Last edited:
Bij een auto met 5 jaar fabrieksgarantie, zou ik me geen zorgen maken. Preventief vervangen zal dan ook vrij moeilijk worden lijkt me...
 
Je kan altijd aan de hand van chassisnr vragen aan dealer wat er al gebeurde en nog moet gebeuren...zoals updates enzo
 
Niet te veel zorgen maken, daarvoor dient nu juist die 5 jaar garantie. Wat daar nog van rest gaat automatisch mee naar de nieuwe eigenaar, op voorwaarde dat de auto zijn onderhoud bij een officiele dealer heeft gehad.
Ook nog even een voorbeeld dat je je geen zorgen moet maken: mijn N is van april 2018 en heeft nu 30000 km zonder ook maar 1 probleem. Er zullen er ongetwijfeld andere zijn die wel problemen hebben, maar dat heb je met elke auto (alleen heb je dan meestal geen 5 jaar garantie).
 
  • Like
Reactions: Wouter
Bedankt voor de feedback, net bij de dealer geweest, testgereden en getekend :eek:

De ECU wordt preventief vervangen, top service van de dealer. Wordt moeilijk wachten tot ik 'm kan ophalen :p
 
Bedankt voor de feedback, net bij de dealer geweest, testgereden en getekend :eek:

De ECU wordt preventief vervangen, top service van de dealer. Wordt moeilijk wachten tot ik 'm kan ophalen :p
Proficiat. Welke regio zal je rondvlammen?
 
  • Like
Reactions: Wouter